I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

torsdag 6 maj 2010

vars e värmen?

Det kan man undra både länge o väl.
Jo jag fick i liv i vovven så vi kom ut men jisses i min lilla låda vad kallt det är, trots solskenet.
Det var så jag längtade efter vinterjacka o vantar. Mössa vägrar jag använda av princip....

Nu har jag klarat av handling, posten, dammsugning, allmän röjning, förberedelse av mat till ikväll, tvätten och bilen är tankad och klar till servicen i morgon.....Jo det var ju just det.

Här sitter jag i godan ro och ringer lite samtal samtidigt som jag smuttar på en kopp the då mobilen ringer.
När jag svarar ser jag att det är min bilmekaniker som undrar lite försynt: "har du glömt mig idag?"
Näää säger jag ärligt det har jag inte det är ju inte förrän i morgon?......väl?
Samtidigt som jag säger det kollar jag i min öppna almanacka och ser ju hur tydligt som helst att det står att bilen skulle vara inne idag på morgonen! ......
Är det sånt som kallas tablå? Eller lite dagvill?
Det var bara att krypa till korset och be om ursäkt och som tur är så är han världens bästa mekaniker så han lovade att ta bilen i morgon istället eftersom jag har lite problem att lämna när jag inte kan komma därifrån :-)
Det får nog vara värt en chokladkaka eller nåt till honom när jag lämnar bilen i morgon istället :-)

1 kommentar:

Cici sa...

Hoppas att han blev glad åt chokladkakan eller vad det blev. Att ha bra komtakt med hantverkare och mekaniker kan vara guld värt!