I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

söndag 2 maj 2010

Lugn och ro

Det gillar jag skarpt, lugn och ro alltså.
Just nu är vovven och jag ensamma hemma, sambon repar med bandet och hans barn har gått till mamma.

Annat var det i eftermiddags då var det minsann inte lugn och ro inte......
Sambon började vid lunch att försöka få 19år ur sängen för städning och diskmaskinstömning vid tre-tiden lyckades han enbart för att vi skulle äta och hungern drev damen ur sängen.

Samma sak varenda söndag, gap och skrik, vrål och protester, häromsistens lyckades hon vråla så att hon fick näsblod!

En sak vet jag att hade det varit min unge hade jag nog gått upp med en hink vatten och slängt i sängen så hade jag sluppit tjatet om att kliva upp men jag är ju å andra sidan rätt demonstrativ ibland .-/

2 kommentarer:

Cici sa...

Det är intressant att följa tonårsföräldrars bekymmer när man klarat av dom sen länge. Kan inte påstå att jag längtar tillbaka till dom åren, även om vi inte hade det värst.

I min värld sa...

tja du ibland önskar jag att man kunde sätta ut dom i skogen på tillväxt .......