I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

söndag 16 maj 2010

Lugnt och skönt

på gott och ont.
Mina föräldrar har åkt tillbaks till skåne och med sig i bagaget hade dom 17år som jag misstänker sov alla femtio milen.

Sambons barn har åkt till mamma och sambon tog gitarrerna och drog till sitt rep med bandet.

Så nu är det tyst och skönt här endast tomten är vaken för vovven snarkar vid fötterna :-)
Fast sonen kommer jag att sakna, helgen går så fort och har jag otur nu så ser jag inte honom igen innan skolan har slutat. Han är som tonåringar mest, glömmer bort att han har en mamma som vill prata och umgås ibland ....

Mitt älskade barn, det var ju igår som du skulle hålla mig i handen varenda gång vi var utanför dörren.
Det var igår som du pratade i ett och undrade över allt i hela världen. Du kom med funderingar och förklaringar på allt.
Det var igår som det bästa du visste var att hänga med mamma på badet, affären, tanka bilen, ja kort sagt överallt skulle du hänga med mamma.

Idag är du tonåring och skulle hellre dö än hålla i mamma
Idag är du tonåring och vet allt bäst själv
Idag är du tonåring och hänger hellre med kompisar än med mamma

Men trots det vet jag att du både kramas, håller handen, frågar och hänger med mamma bara ingen ser det :-)

2 kommentarer:

Cici sa...

Vilken fin kärleksförklaring från en mamma!

I min värld sa...

Tackar :-)