I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

lördag 15 maj 2010

Nu har grillpartyt tagit slut

och jag med skulle jag vilja påstå.
Jag var uppe sex i morse och började hacka, skiva och röra.
Det var årets grillparty för att fira sambons o min pappas födelsedag.
Vi var med pojk o flickvänner ca 15 personer här hemma.
Jag lyckades tubba sonen att baka bröd :-) inte illa pinkat att få en sjuttonårig kille till det...

Mycket skratt och umgänge blev det under eftermiddagen och fint väder hade jag lyckats tumma mig till. Det är rätt mysigt när alla gäster får fixa ihop sin egen mat och det fanns lite till alla t o m något till familjens vegetarian :-)

Menyn blev som följer:
  • fläskkarré och kycklingfilé till grillspett samt köttbullar o baconlindade prinskorvar.
  • olika grönsaker till grillspetten. jag tog aubergine, squash, svamp,cocktailtomater.
  • Pastasallad med sockerärtor, paprika, gurka och pesto.
  • Sötpotatissallad med halloumi och koriander
  • Melonsallad med feta, pinjenötter rödlök och mynta
  • Tomatsalsa
  • Mögelostsås
  • Rhode Island sås
  • Chilisås
  • Ajvar Relish bröd med oliver o rosmarin

Till dessert hade jag gjort en "fuskglasstårta" Vaniljvisp som vispas hårt och läggs mellan och ovanpå marängbottnar sedan in i frysen. Garnera med frukt innan servering.

Alla såser var yoghurtbaserade o kalla enkelt och bra.

Hunden var överlycklig hela eftermiddagen, tänk all denna mat och alltid var det någon som tappade nåt gott åt honom :-)

3 kommentarer:

Cici sa...

Det låter som om ni haft en riktigt lyckad dag!

Gafflan sa...

*Dreglar*
Så mycket gott! Lyckiga hund ;D

I min värld sa...

Det var en lyckad eftermiddag både för människor o hund som alla blev mätta o belåtna :-)
Fast det vete sjutton om inte vovven var lyckligast?