I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

tisdag 25 maj 2010

jobb jobb jobb

Just nu är det lite mycket med jobb så jag orkar/hinner/kan/ids/ inte riktigt just nu (välj själv det som behagas)
Jag har ju gått hemma länge och nu helt plötsligt har arbetsgivaren fått för sig att det är ju dyrt att låta henne gå hemma och inte göra nån nytta...
Så pang tillbaks i verkligheten med sig, jag dunsade ner på mitt gamla jobb där jag ska gå som "alltiallo" (hmm) tills nästa jobb lyser med sin närvaro igen.
Jag formligen avskyr det! Jag har gått vidare och det var tre år sen jag jobbade på avd på sjukhuset. Eftersom jag är så skadad som jag är får jag inte jobba ute i vården utan jag ska leka piga och servera frukost, ta hand om köket, fixa lite administrativt arbete, städa lite här och lite där?!? Göra lite av ditten och lite av datten.

Detta är vad som kallas konstgjord andning och alla jobben jag ska göra är precis de som läkarna har sagt att jag inte ska hålla på med *suck*

Just nu är jag bara lite lite lite less på tillvaron så ursäkta om jag låter grinig.
Sist jag var på den avdelningen och jobbade så "glömde" alla att ta ut fikavagnen och den kunde stå där i typ flera timmar tills osten var på väg av vagnen själv. Idag var jag hos sjukgymnasten och meddelade snällt att ni måste själva ta hand om fikavagnen.... när jag kom tillbaks två timmar senare stod den där ........igen! Ingenting har ändrats på tre år!......MORR!!

Min älskade vovve fick åka akut till veterinären igår. Just nu går han med krage och äter antibiotika. Återbesök nästa vecka för ev. operation.
Han har haft en sorts "vårta" på ögonlocket som veterinären har kollat och tyckt att den sitter väl bra än så länge.
I helgen lyckades han givetvis klia sönder den totalt, den delade sig i två delar.
Nu ska kirurgen titta på honom när han ätit klart antibiotikan för att se om det går att skära bort resterna utan att förstöra ögonlocket.

2 kommentarer:

Gafflan sa...

Kostgjord andning låter inte bra och inte att ingenting har hänt på din arbetsplats på tre år. Så med all rätt får du vara grinig.
Stackars hunden. Jag håller tmmarna att han blir bra :D
Kram till dig.

Cici sa...

Trivs man inte så kan det aldrig bli bra. Jag vet inte vilka skador du har, men det låter ju konstigt om du får sådanan arbetsuppgifter som du inte bör hålla på med.

Hoppas att det ordnar sig med vovven.