I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

torsdag 6 maj 2010

Dagarna går o går .....

Veckan består mest av måndagar o fredagar, jag ska väl egentligen inte klaga eftersom jag är s.k lyxhustru för ögonblicket (läs hotellvärd)

Igår blev det ingen hoj-tur till någon fika-träff inte, nääää vad besviken jag blev. Vi stod här och tittade oss omkring och dividerade lite, under vårt dividerande så började det droppa ovanifrån.

Det blev ett snabbt beslut på att åka en sväng ner på stan i stället och uträtta dom ärenden som har väntat på oss länge.
Sambon bjöd t o m på middag så strejken hjälpte :-) Riktigt mysigt hade vi han och jag där vi satt o åt ute på lokal mitt i veckan :-)

Häromdan ringde telefonen och jag fick ett tråkigt besked .... mina föräldrar och sonen skulle komma upp till Kristi flygare men hade fått förhinder en dag eller två, kommer gör dom men lite senare. Jag som har längtat sååååå både efter föräldrar men mest efter sonen.
Han är ju som tonåringar mest, ringa mamma? Orka, typ eller nåt .......... Ibland kommer han ihåg att han har en mamam femtio mil bort och då hör han av sig men det är nog mest mamma som ringer och ringer.
Vad jag hatar att ha honom så här långt borta men det är som det är .......och en lång historia däer med som vi kan ta en annan dag ....

Nu är det dags för morgonens första motionspass, den gamle och jag passar på vid den här tiden då vi är som piggast och orkar mest. Fast just nu ligger han mest och snarkar vid mina fötter och det är inte lite han snarkar men man vänjer sig vid allt här i livet.

2 kommentarer:

Cici sa...

Du får se det som att du lyckats med din uppfostran och gjort sonen till en stark och självständig person!

Gafflan sa...

Synd på hoj-turen men du fick ju middag...
Vad jobbigt det blir när man sett fram emot kärt besök och så blir det inte riktigt som man tänkt sig :(
Hoppas du fick liv i den gamle och att ni fick er motion.
Ha det bäst.