I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

söndag 23 maj 2010

Jävla spenat :-)

Gårdagen tillbringades i spenaten dvs vår trädgård. Det lades ut barkmull på sambons begäran, plantades örtkryddor, vattnades, klipptes gräs, gjordes allmän röjning i rabatten som det ska planteras i idag... puuhhh.

Så idag ska det tillbringas ännu en dag i spenaten med att lägga ut det sista av barkmullen och planteras Lavendel.

Jag bara avskyr det! Visst är det snyggt när det är klart men att tillbringa en hel dag i trädgården gör jag om jag kan få ligga i en solstol o läsa, att hålla på att rensa, bära och kånka bara avskyr jag.
Underhållsfri trädgård efterlyses!

4 kommentarer:

Gafflan sa...

Så sant! Men det blir fint när det är klart.

I min värld sa...

problemet med trädgårdar är väl att dom aldrig blir klara? *suck**

Cici sa...

Så du har aldrig kännt hur läkande det är för själen att ligga på alla fyra och dra upp ogräs, eller dra runt på gräsklipparen ett par gånger i veckan?

Allvarligt talat, när man inte gillar att sitta och sola, är trädgårdsarbete ett sett att bli så där lagom brun båda framtill och bak, samtidigt som man känner att man gör lite nytta

I min värld sa...

Cici nääääääää Den där läkningen för själen har jag aldrig upplevt, jag tycker bara det är jobbigt och halvt om halvt äckligt att hålla på att rota runt i jorden :-/
Läkning för själen för mig är havet och att vandra längs strandkanten med hunden, tyvärr bor jag inte vid havet längre så nu får skogen duga