I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

lördag 8 maj 2010

Lördag

Idag var jag hjärtligt trött på vovven när vi gick morronprommis, inte bara idag förresten jag har varit väldigt trött på honom en veckas tid eller nåt.
Egentligen är det inte hans fel men med tanke på herrns ålder så borde han inte vara intresserad av lammkött...
Vi har en tik som löper nånstans i byn och tydligen är det ett väldigt intressant höglöp för t o m inne i skogen är han totalt stollig, antingen hör han inte när jag kallar på honom (lite ursäktat är det väl då han är aningen döv "på riktigt") men han har fått en magnet i näsan och fastnar på varenda liten fläck sen får jag formligen putta honom därifrån eller så drar han som en avlöning. Hädanefter är det koppel som gäller både i skogen och i byn!!
Han glömmer totalt bort vad det är han ska göra som t ex lite naturbehov, ja löp är också ett naturbehov men det var inte det vi pratade om :-) kanske kissa lite eller nåt sånt...
Nu ska man ta med i beräkningen att detta är en hund som totalvägrar att göra nummer två i vår trädgård eller på asfalt, nej här ska vi upp på stubbar, in i buskar och sitta "på tron" så högt som möjligt och helst med en hel gran i ändan.
De senaste gångerna jag har varit ute med honom har han totalt glömt bort varför vi är ute och kommer på att .... oooops här var det nog lite nummer två på g och vi är redan hemma!! Med påföljden att han har krupit in i grannarnas trädgårdar eller helt sonika satt sig på asfalten och då är det illa för hans del! Tur att man har inhandlat lite svarta påsar......
Men många av grannarnas ögonbryn har varit uppe i pannan och vänt när de har tittat ut genom köksfönstret och sett mig ståendes med huvudet i deras buskar och plockat/letat hundskit ..... Jodå jag kan se synen framför mig även om jag är i min bästa ålder så har nog inte kroppen insett det för det blir längre och längre ner till marken för var vecka....

2 kommentarer:

Cici sa...

Även tikar kan vara upptagna med nosen och markeringar då andra tikar löper. Men jag har haft en tiktokig hanhund, en Berner Sennen, som, då vissa tikar löpte, varken åt eller gjorde något annat och låg och småvisslade hela dygnet.
Kanske en chokladkaka till grannen?

I min värld sa...

Det värsta är nog att herrn här vet vad man ska ha tikar till då han är pappa till ett par omgångar .... Så även i vanliga fall ignorerar han grabbsen i gänget och strävar enbart efter flickorna :-)
Men visst är det jobbigt med tiktokiga hannar.... många gånger är det mycket lättare med tikar på det viset ....