I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

lördag 1 maj 2010

Satans trädgård att vara lång

Gräver och gräver och gräver.

Just nu tog jag en paus i grävandet bara för att jag var såååå less,

Scenariot är: Hörntomt och femtio (50) meter som ska grävas upp för att plantera en häckusling.
Jodå det SKA grävas dike för det har sambon bestämt och läggas plantjord i botten och sen vanlig jord ovanpå för att toppa med markduk som ska täckas med sten eller grus ........*jiisses*
Har jag talat om att jag AVSKYR trädgårdsarbete?

Jag kan hitta på precis alla ursäkter för att slippa fatta spade och kratta eller vad man nu ska ha i näven.
  • Jag har ont i händerna (sant men rätt uthärdligt för ögonblicket)
  • Jag måste förbereda maten till i kväll (sant men inte tvunget just nu)
  • Jag fryyyyyyser .......
  • Jag är trött, less , slut, kall, törstig, hungrig.
  • Hunden måste gå på promenad

Jag kan hålla på så här i oändlighet och det finns ingen, absolut ingen som kan maska så bra som jag när det gäller trädgårdsarbete men å andra sidan är jag jävligt bra på att pryda en solstol med en bok i ena näven och ett glas med nåt kallt innehåll i andra näven samt solglasögon på nästan :-)

Inga kommentarer: