I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

lördag 29 maj 2010

Idag är det västmanland runt på mc

och här sitter jag o bloggar!
Jag tackade nej och vinkade av sambon som fick köra själv. Jag är en mes när det gäller hoj o dåligt väder och dom har lovat regnskurar hela dan. Alltså fick sambon ge sig iväg själv :-)

Trots allväderställ o hela faderittan så avskyr jag regn när jag ska köra hoj. Jag kör när jag är så illa tvungen, typ hem från semestrar o sånt men icke, aldrig i detta liv att jag skulle ge mig ut frivilligt om det är regnigt. Det är en helt annan sak om man är ute o kör o blir överraskad av regnet.

Jag o min andre sambo kurar inomhus istället. Vi ska snart ha oss en macka med matjessill o ägg, dvs han får skalken på brödet o jag tar resten.
Hans öga börjar torka ut lite men givetvis glömde jag att sätta på dumstruten när jag skulle iväg och handla innan så när jag kom hem hade han givetvis kliat av skorpan. Jag kan slå mig själv för att jag lyckades glömma kragen!! Enda kruxet denna veckan med hans öga har varit, trots antibiotika, att det geggar en massa äckligt klet i ögat och det har det aldrig gjort innan.
Vi får väl se vad veterinären säger på onsdag.

Men han är otroligt duktig med sin antibiotika förresten, hur många har en hund som äter tabletterna på kommande? Jag har! Det är bara att säga till honom a tt nu ska du äta upp din medicin, så glufsar han "glatt" i sig sina piller :-) Mammas duktiga kille!!

4 kommentarer:

Gafflan sa...

Det var en duktig hind som tar sin medicin utan bekymmer. Hoppas det där kletet inte är något att oroa sig för.
Här i denna kommun är det en massa hojar på besök denna helg. Det är träff på en av våra campingar. Sett en massa fina hojar köra förbi vårt hus. Vi har kanonväder med sol, inte jättevarm och lite blåst :D
Ha en fortsatt härlig lördag och kram till dig!

Gafflan sa...

Ska ju så klart vara HUND.

Osloskånskan sa...

Vad slags ras är duktiga vovven?

Cici sa...

Tänk om matte var lika duktig som vovven näör det gäller det medicinska! Skojar bara, det är lätt att glömma. Hoppas att han snart är frisk igen.