I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

tisdag 18 maj 2010

Igår

Var det en underbar dag, solen sken från molnfri himmel. Varmt o skönt ute.
Jag passade på att trimma/klippa ner vovven ordentligt. Vi hade en del diskussioner han o jag om hur mycket som skulle klippas o hur länge han skulle bli ståendes på bordet, fast jag vann ....som vanligt höll jag på att säga.
Han vet att jag alltid vinner men lite måste han ju med ålderns rätt testa o se om han kan slippa undan, det är ju såååååå tråkigt att stå där.
Det är inga stora protester men mycket suckar, blängande och försöka sätta sig ner när jag klipper baktassar sen suckar han lite och reser sig upp när jag hostar och kommenderar upp och stå.
Som tack för friseringen brukar han lägga sig på gräsmattan och sno runt ordentligt för att få till frisyren ordentligt. Ni vet ju att det blir aldrig riktigt bra hos frisören utan man måste fixa lite själv också :-)

På kvällen hade jag årsmöte i villaföreningen här, jag sitter som sekreterare (kan undra hur det gick till) och nu skulle jag egentligen skriva årsmötesprotokoll fast jag tror att jag gör som vanligt, drar på det i det längsta.....

Idag tänkte jag gå ut och försöka få ner basilikan och koriandern i sina krukor ute..... för andra gången i år, de första dog för mig när frosten tog dom för 14 dagar sen.
Det var den enda kvällen jag inte tog in dom .....

Nu ska jag väcka herrn här ur sin slummer så vi får ta dagens första motionspass

3 kommentarer:

Cici sa...

Jag hade samma procedur med lagotton i förrgår. Känner igen det där med sättandet som om hon inte skulle orka stå en sekund längre. Och sen ner och gnugga in så mycket torrt fjolårsgräs som möjligt. Det blir så härligt bossigt inomhus, särskilt nu när dörren står öppen hela dagen.

Gafflan sa...

Klart det måste fixas lite med frisyren när man varit hos frissan ;D

I min värld sa...

visst är dom roliga dom små liven, Min herre suckar tungt och sen suckar han igen. Ja jisses stackarn :-)