I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

fredag 14 maj 2010

Det här med karlar och städning

Igår hade vi storstädning i hela huset, sambon skulle städa undan sin skit från vårt gästrum/kontor. Dvs han har kontor där när det inte bor några gäster där...
Eftersom min sambo lider en aningens aning av lite presenil demens eller Alszheimers light eller nåt sånt och har Svea rikes längsta startbana så brukar han saligen förtränga saker som inte är så roliga eller nåt sånt, ja ni fattar själv. ALLT tar en sån jävla tid att det krälar i hela kropppen på mig....
Jag då som är rask, effektiv, äckligt effektiv om man ska lyssna på sambon och dessutom duktig på att göra många saker på samma gång utan att för en enda sekund klicka i hjärnkontoret.... Kort sagt jag är ju kvinna :-)
Jag har alltså påpekat i ca två veckor att du måste röja i gästrummet .... Ja ja ja har jag fått till svar, jag hinner nog.
Han röjde nämligen i sin sänglåda när vi sålde vår gamla dubbelsäng och allt det hamnade i bäddsoffan i gästrummet för att han hann inte med att ta hand om det då.......Det är bara två månader sen vi sålde dubbelsängen.
Sen har han i sedvanlig ordning börjat slarva med att sätta in papper i pärmar det sista halvåret eller nåt (och nej det är inte lönt att jag gör det för jag gör bara "fel" och sen har vi ett jävla liv härhemma)
Så igår tillbringade sambon dagen sittandes på golvet i gästrummet och sorterade papper o prylar, behöver jag säga att han är inte färdig än? Han har fortfarande en tredjedel kvar att sortera och då har vi inte (läs jag) dammtorkat, dammsugit, torkat golv eller bäddat för föräldrarna än....
Sen vet jag ju att det kommmer att sluta med att han konstaterar tidsbrist och öser in allt i ett skåp och slår igen dörren med våld och säger att jag tar det här nästa helg...... Nästa helg kommer aldrig :-/
Under tiden sambon satt på golvet och sorterade hann jag städa resten av huset (obs vi har sju rum o kök) gå ut med hunden, tvätta ett par maskiner tvätt, skura efter hunden som fick för sig att börja kräka på mitt nytvättade köksgolv, surfa runt lite på internet, planera och inhandla maten till grillfesten i morgon och laga middag till oss.

Om vi säger så här .........Jag upphör aldrig att förvånas.

Ibland är jag elak och då kommenderar jag in honom på badrummet för att städa hela badrummet, vilket är det värsta han vet, sen går han in o lägger sig i sängen ett par timmar för att han mår dåligt, Visst är det elakt av mig att tvinga honom att städa där? :-)

1 kommentar:

Cici sa...

Vilket straff!
Som sagt, i detta hus sköter jag städningen själv. Sen har vi, genom vårt företag, ett hus till där maken har sitt kontor och där inne flyttar jag inte så mycket som ett papper, för då är paniken ett faktum. Hos maken alltså. Bostadsdelen i det huset städar jag emellertid, om det inte bor nån dotter där eller så.