I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

lördag 1 maj 2010

En dag i maj

ja det är maj nu ända sen inatt 00.01
Ibland när jag sitter här vid mitt köksbord så undrar jag vad fan gör jag uppe vid den här tiden? Med ålderns vana så har jag börjat bli morronpigg! Idag lyckades jag sova till halv sju hur det nu gick till? För det mesta vaknar jag mellan fem o sex varenda morron, frivilligt! Fatta det alltså jag vaknar i ottan frivilligt! Jag borde fan ha spöstraff!

Hade en diskussion med 16år härommorronen om huruvida man är artig eller inte när man är hemma. Damen ifråga har för vana att knata ut från sitt rum på morronen utan att vare sig säga bu eller bä åt någon. Skulle man då upphäva sin egen ljuva stämma med ett litet piggt gomorron så får man nåt mutter till svar........ i bästa fall.

Jag hävdar envist och av födsel och ohejdad vana att man säger gomorron när man ses för första gången på dan och den som säger gomorron är den som kliver ut från sitt rum så att säga. Man säger hej när man kliver in genom dörren och hejdå när man kliver ut.
Man talar om när man tänker komma hem och om man ska ha mat eller inte osv...

Hur svårt på en skala från 1-10 är det att hålla sig till de reglerna?

Tydligen jävligt svårt, för 16år är inte den enda av barnen jag har den diskussionen med utan det är sambons alla barn min son har jag trimmat sen han var nyfödd och han skulle aldrig i livet våga göra nåt annat!! *morr*
Tack och lov är det numera bara två av sambons barn som jag diskuterar det här med, den äldste flyttade hemifrån för tre år sen när han tröttnade på mitt tjat .... och DET är en annan historia som jag kanske tar i ett annat inlägg för det är en historia som är väl värd att berätta för alla tonårsföräldrar

Inga kommentarer: