I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

tisdag 4 maj 2010

Jodå jag överlevde...

Men kanske inte mer än nätt och jämnt.

För att göra en lång historia kort...
I grunden är jag undersköterska inom kirurgi och har jobbat som det längre än vad jag vill komma ihåg. Min kropp har börjat säga ifrån och både nacke och axel har packat ihop med långa sjukskrivningar o rehab etc som följd.
De sista två åren har jag jobbat inom landstinget som projektsekreterare för att spara min kropp lite nu gick projektet upp i förvaltning och mitt jobb försvann ut till höger... Back to basics, m a o fick jag gå tillbaks till jobbet på kirurgen och det funkar ju inte. Det har varit rehabmöten, andra möten, möten igen och lite mer möten hela våren.
Förra veckan fick jag reda på att de sökte museivärdar på det nya länsmuseumet som ska öppna i höst och idag har jag varit på "anställningsintervju" (Ägarna till museumet är ju till hälften landstinget och andra halvan kommunen = samma arbetsgivare) och senast nästa vecka kommer jag att få besked om jag får jobbet eller inte *hoppas*

Kan någon snäll människa hålla både tummar o tår för mig nu?


3 kommentarer:

Osloskånskan sa...

Jag håller tummar och tår och snubblar runt!

Cici sa...

Det är klart att jag håller allt vad det går!

I min värld sa...

Tack vad snälla o söta ni är :-)
Nu vill jag ha besked, helst igår så jag slipper vänta *otålig*