I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

lördag 22 maj 2010

kvällen igår

var en ljuvlig kväll, hela dan hade jag gått och väntat på åskan o regnet men si, istället sprack det upp och blev en alldeles ljuvlig kväll.
Sambon o jag tog våra hojar och drog iväg en sväng, att han sen bjöd på mat på Kajen var inte helt fel det heller. Maten blev en alldeles underbar sallad, de har en sån där bra plocka ihop själv och betala/tillbehör. Min bestod av grunden och fyra tillbehör, lax, kräftstjärtar,mozzarella och vitlöksdressing.
Sen hoppade vi på hojarna igen och drog iväg en sväng och bara njöt av solen. Vi tog en sväng runtom stan (inte i stan utan runtom den på vischan) på alla småvägar vi hittade som bar hemåt igen. Hur mysigt som helst förutom en vägsträcka som mest bestod av potthål och stora sprickor med sättningar, sånt är inget roligt när man kommer med hojen i 50 knyck och lite lutning ...... En sju åtta mil skrapade vi ihop i kvällningen :-)
Sen fick Joey sin belöning för att han var själv hemma en långpromenad när matte hade fått stelheten ur kroppen.

Idag ska det bli trädgårdsdag och köra till tippen dag *suck* Vad jag avskyr trädgårdsarbete att sambon är lika trög på det som jag underlättar inte. Kan det vara därför vi letar radhus eller lägenhet med garage? Eget garage alltså, inget kallgarage i nån länga inte, för då dör våra hojar av köldskador under vintern :-)

Inga kommentarer: