I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

måndag 16 maj 2011

vem har tappat bort en rasp?

Någon?
Jag kan meddela att den sitter fast i min hals! I lördags kväll tyckte jag det killade lite irriterande i halsen när jag skulle lägga mig men då var jag så irriterad redan på sambon så jag brydde mig inte. Igår när jag vaknade gjorde det skitont i halsen, nu har någon glömt kvar raspen där.
Till råga på allt så känns huvudet tre nummer för litet, ögonen svidiga och näsan lite halvsnorig. Kan det vara ett utbrott av en förkylning så där lagom två dagar innan Vårruset ska avverkas?
Iofs har jag ångrat mig tusen gånger om när jag tackade ja till Vårruset på tisdag kväll men att skaffa vattentätt alibi genom att bli förkyld vete sjutton om det var nödvändigt.

Det är lustigt det där, jag ångrar mig alltid tusen gånger om när jag lovar att göra något som att hoppa in o jobba för någon annan, springa vårruset, köra svärmor hit eller dit, nåt sånt som jag egentligen inte vill göra men tycker att jag "måste" ibland.
Sen är det så jäkla skönt när det är gjort men innan dess, huvva vad jag ångar mig!!
Inte lär jag mig något av det heller, Vårruset t ex jag har sprungit det flera gånger och hatat varenda meter av det, älskat picknicken efteråt. Men jag ser alltid framför mig hur jag lätt o elegant knatar runt de fem kilometrarna utan att stanna och flåsa en enda gång. Verkligheten, mina vänner, verkligheten är en helt annan, jag flåsar som en blåsbälg efter ca 10 meter, kollar vilt efter ställen att gena på (även tre meter mindre, tre meter mindre) undrar vad fan skulle jag här och göra, jag lider alla helvetes kval, svettas som en gris och lovar mig själv, att aldrig mer! Sen tar det något år och jag föreställer mig att jag knatar runt lätt och elegant och så är vi tillbaks på ruta ett igen!!
Varför lär man sig aldrig?

2 kommentarer:

Cici sa...

Men du tar ju runt i alla fall och det är inte dåligt.

Kan ditt tillstånd vara allergiskt eller har någon givmild person delat med sig av sina basillusker?
Hur som, hoppas att du repar dig snart!

I min värld sa...

Här är det bassilusker så det stänker om det vill jag lova ..allergi finns inte ens på kartan här. ....