I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

söndag 15 maj 2011

Flytt, flytt kommer aldrig mer igen?

Igår flyttade 19år hemifrån och lämnade halva rummet kvar för hon hade inte tid att ta bort mer. De skulle ju ha fest på kvällen hon och kompisen. Hon hämtades av pappa halv fem och sen gick det undan.
Av någon outgrundlig anledning så åkte det med lite grejer som var mina ??
Just nu är jag aningen sur på min sambo eftersom jag sa ifrån redan innan att de grejerna var inte hennes utan mina.
Om jag börjar rannsaka mig själv här så är det inte grejerna i sig, utan snarare att jag inte har blivit tillfrågad om det var ok att ta med dom. Vilket jag har förklarat, det enda svar jag får av sambon är "om det är så jävla viktigt så köper jag väl nya till dig" Jag försöker hela tiden tala om respekten för andras saker osv...
Snacka om att inte förstå?!
Nu är det tydligen meningen att jag ska gå opp och slänga det som ska slängas i rummet, för det ska passas på innan vi måste lämna  tillbaks släpen.
mysbyxor o t-tröja då innan duschen o jobbet

2 kommentarer:

Cici sa...

Jag förstår att du kan vara sur för att hon tog grejer som var dina men du får kanske offra dom för att få lite frid i huset. Sen är det väl bara att hoppas att damen inte flyttar tillbaka om ett tag utan att du och sambon får lite lugn och ro och ägna er åt varandra i stället för egotrippade nästan-vuxna barn.

I min värld sa...

Jag är som jag skrev mest sur över att inte bli tillfrågad men jag överlever förlusten av grejerna :-)