I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

söndag 22 maj 2011

Bytt, bytt kommer aldrig mer igen?

Nu har jag varit förkyld o haft feber en vecka, jag är fortfarande snorig men resten har jag lämnat över med varm hand till sambon, han började pipa klaga igår redan. Idag hade han lite feber och var hängig men inte mer hängig än att han tryckte i sig ett par alvedon och gav sig ut på hojen ihop med mig.
17 mil fick vi ihop på hojarna med ett par fika/mat/snor/alvedonpauser emellan.
Varmt o skönt var det i början men sen blåste det upp bra, jag hatar den där känslan när jag måste brotta ner hojen i en kurva för det är kraftig motsidvind och mitt i kurvan så tar vinden slut ....... Det känns som att sparka undan benen för en i full fart.
Min nya Ajfån har kommit hem också, nu ska jag bara reda ut hur fan bloggar jag via mobilen??? Nån som vet för jag fattar det fan inte.......*trööög*

Söndagskvällen ska intas i duschen och därefter i soffan, imorgon börjar hästveckan som min arbetskamrat har döpt den till, det är den veckan där vi jobbar fem dagar på raken.
Trevlig söndagskväll på er!

2 kommentarer:

Cici sa...

Det låter vådligt där där med att färdas på tvåhjuliga motorfordon.
Hoppas att inte veckan blir alltför jobbig för dig.

I min värld sa...

Äsch inte är det vådligt inte iaf inte om man kör med lite marginal vilket jag alltid gör med ålderns (och feghetens ) rätt :-)
Veckan blir nog bra om än lång.....