I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

måndag 9 maj 2011

Stämplad o godkänd

Ni vet på julafton när tomten stämplar ok i rumpan på dockan, ungefär så känner jag mig :-)
En timmes samtal med sköterskor och en timme med en dietist = två timmars undersökning där jag blev godkänd, Lagom viktnedgång, bra med mat, lagom uppehåll mellan måltiderna en A-patient m a o.
Räknade lite på det där med viktnedgången och jag är nu ett par kg från att ha gått ner fyrtio kg.
Det låter otroligt men sant...och än är jag inte klar. får se om jag kan/orkar/vill lägga ut ett fotomontage här nångång.
Trodde jag skulle dö av svettförlust på bussen dit o hem, jepp jag tog bussen både dit o hem och lycklig för det var jag. Speciellt när jag såg att halva Uppsala var uppgrävt och att man skulle köra omvägar både här o där för att komma till rätt ställe. Är det nåt jag avskyr så är det att köra i en obekant stad och ta en massa omvägar hit o dit utan att veta vart man hamnar.
Men bussen! Jisses amanda så varmt det var. Tydligen var luftkonditioneringen ur funktion eller inte påslagen trots att vi var flera som sa till.
Nu har jag slagit mig ner i soffan o ska svalka av mig lite innan tvättmaskinen kallar på mig

3 kommentarer:

bloggtant sa...

Ojojoj, där ligger jag i lä minsann. 40 kilo...bravo :)

I min värld sa...

Tackar!

Cici sa...

Fyrtio kilo! Herregud, är det något kvar av dig, finns det tillräcklig stor plats att stämpla på?
Allvarligt, jag förstår att du har fått kämpa en hel del och jag hoppas att det fortsätter att gå bra för dig.
Jag tror inte du behöver svettas de närmaste dagarna i alla fall för nu blir det ett (kort?) avbrott i sommarvärmen.