I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

måndag 30 maj 2011

#¤%#/&% Blogger!!

Inte kan jag kommentera någonstans, den ber mig logga in fast jag är inloggad redan och sen blir det anonymt fast jag har loggat in. Klickar man då på sänd kommentar så hamnar man på inloggningsrutan .......igen. Snacka om moment 22!!

Idag är det måndag och jag är ledig eller ja ledig från jobbet. Här ska plantas kryddor och tomater, tränas på gym, städa huset och lite annat krafs. Dvs vi får väl se hur långt jag kommer, planteringen måste göras för växterna står o väntar på altanen.
Gymmet kommer också att göras *heligt löfte till mig själv*
Sen tar vi resten efterhand tror jag beroende på energin. Fast jag MÅSTE börja röja ordentligt snart, vi har väl kommit ett steg närmare ett husköp ( just nu väntar jag bara på att sambon ska bestämma sig helt o hållet) och då måste vi sälja det vi bor i och en sak är säker det går inte att sälja som det ser ut nu! Hm nåja .... fullt så jävligt är det väl inte men en hel del småfix som måste ordnas innan en ev. försäljning. Sånt där som lister, dörrfoder och byta golv i köket. Sen blir det väl lite målningsjobb här o där. För att inte prata om all röjning som ska ske, ni vet sånt där som ligger bakom garderobsdörrar och klädkammardörrar och bara sväller ..... Om man bor ihop med en hamster så har vi många såna där svällhögar både här o där. Sambon är otrolig på att samla på sig skit.
Om vi börjar med en garageröj så bär jag ut till släpen och han bär in skiten igen bakom ryggen på mig. Om jag inte kan redogöra exakt för vad som finns i sopsäcken som jag bar ut så bär han in den igen och går igenom innehållet!! Jeeeeeeezzeeeez!!!
Men nu har herrn (tackolov) börjat inse att man inte kan behålla barnvagnar från när barnen var små, alltså minst tio år gamla, för att vi ska ha vagnen till ev. barnbarn!?!
 "Jamen vi kan sälja dom på blocket" var hans geniala lösning när han gick med på att göra sig av med vagnarna.
"Gör du det och lyckas du så ska du få medalj" var mitt svar. Behöver jag säga att han inte lyckades? Till sist insåg han att barnvagnar är en modegrej och om du har tur så är det kanske, kanske någon bondmora ( ursäkta alla bondmoror) som behöver en extravagn att ha på gårdsplanen som köper en så pass gammal vagn och då ska man ha tur!
Det är bara att inse, min sambo är en hamster ända ut i kindpåsarna och när han väl inser att han inte kan behålla skiten så tror han att han kan tjäna pengar på den (vilket han sällan eller aldrig lyckas med)

Jag å andra sidan slänger hejvilt för jag orkar inte hålla på att ta foton o lägga ut på blocket o tradera osv. Tyvärr så slänger jag ibland saker som kunde ha betalt sig att lägga ut på blocket (där fick jag för att jag var lat) Slänger gör jag när sambon inte är hemma *S* om det nu var så att någon undrade hur jag lyckas slänga saker här ibland  :-)

2 kommentarer:

Cici sa...

Det är chockerande! Att det kan var så lika i familjerna fastän vi bor utspridda i detta avlånga land. Så det borde inte vara något kulturellt. Bäst är att slänga grejor när hamstern är bortrest men det gäller att få iväg det då också. I regel brukar aldrig de slängda skaerna saknas men om det gör det får man plocka fram sitt pokerfejs, kanske den svåraste biten i det hela.

I min värld sa...

Haha ja du, det sista med pokerfejset är nog det svåraste av allt :-) Jag brukar köra med " jamen det där slängde du ju för flera år sen" och eftersom han lider av mycket stor glömska a´la senil demens så tror han på det :-)