I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

lördag 14 maj 2011

Jobbhelg i antågande

Denna helgen är det jobb som gäller.
Det är bara att be en bön att vi inte har några större evenemang på jobbet då jag fick ett sms av chefen (som jobbar på min helg) att han är hemma o vabbar. Det innebär i värsta fall att jag är ensam i bästa fall har de fått in en vikarie. Jag upptäcker vilket när jag kommer till jobbet.
Annars är det mest grått o mulet så då passar det ju att jobba, sambon ska ge sig iväg på fikaträff om en stund, lyckost!
Igår var vi o väckte flyttankarna igen på ett av de hus vi har tittat på, ett helt nybyggt parhus. Tål att funderas på, mycket pengar är det.
Måndag blir det en spruta för frun i huset och .............frissan! Äntligen.....
Jag har en förmåga att skjuta upp såna saker då jag många gånger anser dom oviktiga, sen råkar jag se mig i spegeln och blir förfärad över vilken icke-frisyr jag har fått.
Det är då jag brukar ringa min frissa o säga: En tid tack! Helst igår! Då vet den kära Maggan vilket tillstånd håret befinner sig i. *suck*

1 kommentar:

Cici sa...

Det är spännande att läsa om era flyttplaner och skönt att man slipper tänka själv på det. Hoppas att du fick hjälp på jobbet.