I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

fredag 6 maj 2011

Det blir bättre o bättre dag för dag....

Solen skiner fortfarande och värmen börjar stiga både inne o ute.
Ikväll kommer min älsklingsgrabb ...........äntligen!! Jag har nästan längtat ihjäl mig. Till hans stora förtrytelse kommer jag att pussa på honom hela helgen. Fan vet om jag inte ska sitta uppe i natt och pussa på honom med jämna mellanrum för att försäkra mig om att han är här.
Tyvärr fick han inget sommarjobb trots att han sökte. Ingen som har ett sommarjobb lämpligt för en 17-åring (snart 18) med traktorkort och moppevana :-)

Igår small nyheten av här förresten, 19år ska flytta hemifrån!! Äntligen sa hennes pappa o jag, fast vi sa det väääääldigt tyst. Med tanke på hennes humör o uppförande så är det bara bra om hon får stå på egna ben. Hon ska dela en lägenhet med en kompis, förövrigt samma kompis som hon har bott hos med jämna mellanrum sen hon började jobba.  Det är bara att hoppas på att partypinglorna inte partar ihjäl sig och sköter sitt jobb ordentligt. Lite sorgligt men skönt ändå.
Så om två veckor går flyttlasset till kompisens lägenhet. Jag gav order om flyttstädning och att det som hon inte vill ha INTE ska stå kvar i rummet för att vi (läs jag) ska behöva åka till återbruket med skräpet.
Sen påpekade jag för sambon att nyckeln måste hon lämna tillbaks, vilket sambon tyckte var onödigt?!
När man flyttar hemifrån lämnar man inte tillbaks nyckeln då?
Jag vet att jag var tvungen att göra det. Mina föräldrar sa att du bor inte här längre och vi vill hemskt gärna ha ett privatliv igen....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha och detta känner jag igen. Har själv en 19 åring (blir 20 i år) som flyttade officiellt 1 april och jag sa likadant om flyttstädet som för övrigt aldrig hände utan JAG fick ta en helg till ALLT skräp nyligen som nu är i garaget (och inte hämtat än). Tvivlar på att det blir hämtat förrens tidigast jul eller nåt ja menar ungdomar är så upptagna hela tiden.
Om nyckel fick jag höra lika av min sk man att han ska ju inte vara utslängd så onödigt och av 19åringen fick jag höra - hur ska jag då kunna lämna in tvätten och äta - ...suckar tungt
bla Tonårsmamma till fler

I min värld sa...

Haha ja dessa tonåringar är obetalbara ibland. Det ska bli intressant o se vad som händer här :-)