I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

torsdag 19 maj 2011

Dagens status

Feber om än på nedåtgående - check!
Snorig - check!
hostig - check!
ont ihalsen på väg bort - check!

Summa summarum hemma från jobbet imorgon också! *mutter*

Sambons födelsedag igår var stillsam, jag gjorde en ansträngning och fixade ihop en orientalisk kycklinggryta med nudlar eller nåt (hittepågryta m a o)
Till kvällsfikat bjöd jag på smördegsbakelser med rabarber o kanel till denna kulinariska rätt serverades vaniljvisp, sambons älsklingssås, den han kan äta med sked direkt ur skålen. Jag tror nog att glass eller vispad grädde hade varit godare men vad gör man inte när det är födelsedag. När jag tänker efter hade det räckt med att han hade fått en skål med vaniljvisp för att bli lycklig men som sagt vad gör man inte....
Smördegsbakelserna var eget hittepå det med, när jag skulle fixa ihop nån dessert/fika så stod det still och det där var vad som fanns i frysen .-)

Det där med hittepåmat är jag bra på som tur är, det har klarat ekonomin många gånger när man var yngre o fattigare, vem vet det kanske är arvet efter mormor som var kokerska hos doktorn i sin gröna ungdom?

3 kommentarer:

Diana sa...

Tråkigt att du är sjuk, men det är skönt att det är på bättringsvägen!
Vilken snäll fru du är som laga gott till din man! Ja, ibland så får man skämma bort dem faktiskt... speceillt på födelsedagar!

LisaMatilda sa...

Kul att få kika in här hos dig.
Hoppas att du snart blir riktigt bra från din förkylning!

bokhyllan sa...

Hitte-på-mat kör jag med också. Funkar oftast.
Önskar dig snar bättring!
Kram.