I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

onsdag 11 maj 2011

Bättre humör

blir det alltid när man kör mc, konstigt nog, jag kan vara hur trött o less som helst men när jag har kört en stund då är det som bortblåst.  Idag blev det en sväng till Skultuna på fikaträff, Mashed Kidneys har det var onsdag och då kan man köpa hamburgare eller kaffe till väldigt facila priser. Mysigt att gå där bland alla hojar o glutta lite.
Men typiskt nog missade jag bussen i morse o fick ta bilen in till jobbet. Sånt retar mig till vansinne för det kostar skjortan att parkera på stan. Näää vi får inte någon subventionerad plats eller nåt utan det är stadspriser för oss som för alla andra *mutter*
en dags parkering för mig kostar runt en hundring dyrt som attan alltså, det kan vara därför som jag föredrar bussen :-)

2 kommentarer:

Cici sa...

Kan du inte ta MC:n till jobbet? Men det kanske är lika dyrt att parkera den. Och jag antar att det är för långt för att trampa vanlig cykel?
Det låter nästan som om det har sama effekt på humöret att köra MC som att rida!

I min värld sa...

Cici: Jodå jag tar hojen till jobbet också ibland, det hänger lite på väder o vad man ska göra sen. Det är rätt bekvämt med buss jag sitter där o filosoferar i lugn o ro, enda nackdelen är väntetiderna :-/