I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

torsdag 21 april 2011

Tebaks!

Sen landade hon med en duns i verkligheten .....
Hela veckan har det varit fullt ös både på jobbet och hemma. Det brukar bli så när sambon är ledig och jag jobbar....
Han började så vackert förra veckan med att meddela som överraskning skulle han röja o köra till återbruket och därefter köpa nytt köksgolv, nya golvlister (lister har vi varit utan de sista tio - tolv åren) och nya dörrfoder (foder har saknats i fem-sex år)
Han började så vackert med att med hjälp av mig - givetvis - röja i garaget och bära ut till släpen. Vi körde till återbruket. Dan efter la han upp bilder på Facebook och visade att han hade demolerat halva trädgården, kapat äppleträd o plommonträd. Hmm .....
Han hyrde jordfräs och fräste upp halva blivande gräsmattan (en sak som skulle vara gjort för två år sen )
I morgon ska vi så gräs o platta till jorden och måla en del fönster som inte blev målade förra året.
Listerna och golvet har jag inte sett röken av än men man får vara glad för det lilla som flickan sa :-)

Sen var det Stockholm ja...........
vi åkte upp i fredags och checkade in på hotellet, knatade iväg till Mosebacke och tog varsitt glas vin och njöt av solen. Sen fortsatte vi till Regina och middagen, vi skulle äta och se Trollflöjten. En väldigt bra föreställning och god middag fick vi, roligt hade vi på kuppen :-)
Lördagen var det meningen att vi skulle ha gått lite på museum men det var så fint väder att vi bara strosade runt i stan, än hit och än dit med lite pauser på olika bänkar och fik. Jag fick ett anfall och satte på min stegräknare när vi gick ut på morgonen och jag fick ihop strax över 20 000 steg den dagen...
Mosebacke

Förrätten Gaspacho på Regina *Mums*

En del av scenen på Regina

Två glada skitar på ett fik

3 kommentarer:

Gafflan sa...

Ni ser väldigt glada och nöjda ut :D
Glad Påsk!

Madelene sa...

Trevligt! =D

Och jag tror det är första bilden jag ser på dig, ser inte alls ut som jag hade trott, eller som på den "tänkande" bilden uppe i hörnet =D

Hehe, så kan det gå med denna förutfattande hjärna man har..

I min värld sa...

Gafflan: vi är väldigt glada o nöjda.
Madelene: Skenet bedrar vet du:-)
Men om du bläddrar bak finns det en bild till där jag sitter på en hoj. Fast jag är å andra sidan aldrig mig lik på nån bild ...