I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

söndag 3 april 2011

Nähäpp inte det......

Inte en hoj i sikte på hela helgen, idag kom regnet som var utlovat till fredag. Fördelen är ju att all salt regnar bort.
annars har dagen varit slööööööööööö. Jodå jag har tvättat, bytt lakan, plockat, dammsugit och torkat golv (ett nödvändigt ont med en långhårig hund i blötan)
När jag var klar med röjandet slängde jag mig i soffan och softade en timme eller två.
Just nu känner jag bara en enorm längtan efter sonen men jag får väl tåla mig till nästa helg. Jag kan se minen framför mig när han upptäcker att han måste åka buss mellan Norrköping och Katrineholm. Nej jag var så ful så att jag har inte talat om det för då vägrar han åka hit. Det är bara att konstatera att han är både bekväm och aningen lat som de flesta tonåringar skulle jag tro.
Jag får trösta mig med det senaste fotot på grabbhalvan, ett foto jag  tog när han var här sist och jag hade lyckats få in honom till en frisör. Det var en mycket motvillig son som ställde upp på klippning och plåtning men rätt så nöjd o belåten trots allt för att morsan tog ett himla bra foto på ätteläggen :-)

Älskade grabb!!

2 kommentarer:

Madelene sa...

Det är rätt. Tala inte om det för han förns han står på hållplatsen! Klart han ska hem till mamsen!
=)

Cici sa...

Nog står han ut med en liten bussresa för nöjet att få träffa mamma.