I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

onsdag 27 april 2011

Tack o lov

att det är torsdag i morgon och att jag är ledig på fredag, en dag kvar att jobba alltså ........sen blir det tre dagars ledighet. Skööönt
Idag var det informell MBL förhandling på jobbet, jag o en arbetskamrat har ifrågasatt att vi går på ett schema och förväntas jobba över ett par dagar i veckan då vi har lokaler att hyra ut. Uthyrningen sker ofta efter våra öppettider osv ......
Slutkontentan blev idag att vi slipper att jobba över och då ska timvikarierna göra det istället, ja ja vi ser väl om det funkar då. Helt nöjd är jag inte.
Idag t ex har jag varit på jobbet sen nio i morse och slutade sju ikväll alltså två timmars övertid bara idag.
Lite irriterande....

Just idag är jag snortrött och väntar egentligen bara på att få lägga mig .....vilket liv!
Jag skulle behöva betala räkningar men det får vänta till i morgon förmiddag innan jag kör till jobbet.

Dagens bästa är hojkörningen till o från jobbet.
Dagens sämsta är övertiden idag och mitt dåliga samvete för hunden.

2 kommentarer:

MISS FURIE sa...

Tur du har hojen som lättar upp. Jag är döavis. Alltså inte på övertiden ;-)

I min värld sa...

Tack det behövs en hoj för att lätta upp tillvaron ibland :-)