I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

söndag 24 april 2011

Snart så .....

är alla fönster putsade här, vi (läs sambon) putsade ett par till i förmiddags medan jag hängde gardiner på övriga för glatta livet.
Sen blev det duschen och hopp i mc-kläderna för vidare färd mot svåger o svägerska där vi grillade och njöt av solskenet. Vi passade även på att fira barnens kusin som fyller 18 år.
Sen var det hopp på hojarna för hemfärd och nu är jag sååååå trött, sambon drog iväg till bandet och repade lite inför alla spelningar i vår o sommar. Det blir många helger som ska tillbringas själv men det går det också.

Imorgon är påskledigheten slut och jobbet börjar igen, dock med en mjukstart för vi har helgöppet 12-16 så det blir rätt så skönt.
Tisdag blir det träning igen och dum som jag är... Jag är anmäld till Vårruset! Jag ångrade mig dagen efter jag hade tackat ja men nu är det bara att köra hårt och hoppas på att jag klarar mig runt *pust*
Nu ska jag ta min thekopp o säcka ihop i soffan och om jag inte hade varit så förb...t trött så hade jag gjort mig en latte istället men det verkar som ett oöverstigligt hinder att starta maskinen :-)

4 kommentarer:

bloggtant sa...

Men det är ju bra...vårruset alltså.
Och sicken go påsk vi haft..

Madelene sa...

Jisses vad härligt att bara kunna dra ut på hojen sådär.. *drömmer mig bort lite*

I min värld sa...

Bloggtant: Det återstår att se det, om det blir bra alltså...
Madelene: Ja det är härligt och blir det bra väder är det hoj resten av veckan till o från jobbet också :-

Cici sa...

Det där med att dra iväg på hojjen låter bara såå tufft. Särskilt för en som aldrig suttit på en dylik cykel och antagligen aldrig kommer att göra det heller.
Fönsterputsning har jag i alla fall provat på några gånger genom livet, även om det inte kommer att tillhöva favoritsysselsättningarna och gubben min lär aldrig prova på det.