I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

fredag 1 april 2011

Jahapp tillbaks till ruta ett

Igår var det strålande sol och kallt o blåsigt men det var sol!!
När jag tittade ut i går kväll spösnöade det igen! Idag är det grått, grått,grått....
Fast dom har lovat värme o sol i helgen och då ska här köras hoj! YES äntligen, måste säga att det drar i hojtarmen nu.
Och nej jag kör inte speciellt fort eller nåt sånt, tjusningen för mig ligger i att åka på en lagom stor kurvig väg i ca 70-80 km, lukta på gödselstackar och grillos, njuta av solen och kraften i hojen när vi lutar lite i en kurva. Stanna på nåt mysigt fik o ta en kopp kaffe eller en glass.
DET är ren o skär lycka, nästan bättre än sex! Hmm fast njäe eller jo eller kanske inte?! Det är i alla fall jämförbart *flin*
Ligga o dra på i 130 på motorväg eller nån annan väg är inget kul, bara jobbigt, Du måste ha stenkoll på all annan trafik och har mycket mindre marginaler att köra på. Det blåser så förb-t så att det blir bara jobbigt att köra. Klart att man har stenkoll på all annan trafik i vanliga fall också, speciellt när man kör hoj, det finns många som tror att det är en moppe som kommer  och kör ut rakt framför en. Men du har mer marginal att köra på om du tar det lugnt och hinner lättare med att reagera.
Håll tummarna för sol o värme i helgen ........Tackar!!

5 kommentarer:

bloggtant sa...

Håller så knogarna vitnar ;)

conny sa...

Låter mysigt det där, vi får hoppas på värme, hojvärme!

Lisbeth sa...

Oj vad jag höll tummarna. Ok rätt varmt men grått grått o åter grått. helgen är inte slut än så man vet inte. Ha en bra dag

I min värld sa...

jagfårtacka för alla tumhållare men inte sjutton hjälpte det inte.
Vi hoppas på söndag istället.

MISS FURIE sa...

Hade du bott i Skåne hade du kunnat ta dig en åktur. Många bågar ute i helgen.