I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

tisdag 30 november 2010

Igår

Tillbringade jag eftermiddagen på jobbet, det var en gemensamhetsdag?
Vi tillbringade typ 6 timmar tillsammans i ett rum med dålig luft och lyssnade på säkerhetsgenomgångar, varumärket, hur ledningsgrupper var formade osv....
Inte sjutton kallade jag det för gemensamhetsdag för mig var det en otroligt tråkig dag vars enda avbrott var lunch, fika och en buffé på kvällen (där började gemensamhetsdagen för mig)
Inte en enda rolig sak så långt örat nådde förutom buffén då när man fick prata lite fritt med dom man hade blivit placerad vid.
jag har full förståelse för att sånt här behövs gå igenom men med tanke på personalen bör man nog lägga in lite roligheter mellan varven för att det inte ska bli så långrandigt. Inte ens på kvällen var det något "roligt" utan vi fick äta vår buffé och sen gå hem. Lite annorlunda mot vad man är van, alla andra jobb har man haft planeringsdagar där arbetet planeras osv... sen middag på kvällen och lite party för att sen fortsätta planeringen dagen efter oftast har detta skett borta någonstans med övernattning.
Fast jag överlevde ju detta också, det var lite av en test för mig om jag orkade med den här dagen utan att gå i däck så orkar jag nog börja jobba på måndag :-)
Jag har en längre sjukskrivning men jag orkar fan inte gå hemma längre, det enda som hindrar mig nu är att jag har så irriterande ont i sidan fortfarande iofs är det bättre för jag kan ligga på sidan lite försiktigt och utan att stötta magen med en kudde men det är irriterande ont ändå. Jag har pratat med kirurgmottagningen och de säger att det kan ta veckor innan det släpper då jag nog har en vätskeansamling/blödning under huden som antingen kommer att rinna ut när stygnen tas (och det är idag det ja) eller så tar kroppen upp det själv och då tar det tid..... *suck*
Igår var det stora testdagen när det gäller mat också, till lunch fick v
i Wallenbergare och potatismos o sås, det gick kanonbra att äta för det är sån mat som sjukhuset rekommenderar.Buffén på kvällen var lite knivigare att välja på, Pestolax, Kyckling, Potatisssallad, Röda marinerade linser, Körsbärstomater. Jag var lite skeptisk på potatissalladen då det var en krämig sak men jag tog lite och si det gick ner utan att jag blev dålig på kuppen :-)

Maten är det knivigaste just nu för man har inte en aning om vad som magen klarar/inte klarar utan det är lite testa och se. Tyvärr är man ju inte alltid hemma och kan testa  se om man blir dålig eller inte.
I helgen var vi ute på stan en sväng och skulle fika.....
Vitt bröd är uteslutet än så länge så mackor gick fetbort, kakor också, till sist blev det en skorpa kvar att välja på *flin*
Dricka då? Hmm Chai latte testades och jag blev illamående med en gång ... på tok för sött.
Kaffe latte har jag inte vågat då jag måste ha en del socker i det.
Vanligt te som återstår då .....
Ja så ser livet ut än så länge men det blir bättre och bättre framförallt lättare och lättare

1 kommentar:

Madelene sa...

Jag tycker du är modig som vågar testa olika saker med maten, och känna dig fram.. Jag skulle nog ringt till sjukan innan jag åt varje gång, för att se om jag kan äta det!

Kämpa på!