I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

måndag 29 november 2010

långsint? jag?

jodå jag är fortfarande lack, efter en diskussion i helgen där jag fick till svar att det var jag som la det ansvaret på mig att här skulle städas o pyntas, inte han.
Hmm jo det är jag som lägger det ansvaret på mig till viss del eftersom jag vet att han gör det inte frivilligt, utan en massa tjat från min sida.
Sen fick jag ju höra hur jobbigt det är att pendla Stockholm t/r varenda dag och att ha det jobbet han hade så han var faktiskt berättigad till lite vila när han kom hem från jobbet. Vilket fick mig att påpeka att skulle jag då följa läkarnas order då skulle vi aldrig få mat i veckorna eller städat (de som har hund vet vad jag pratar om huuuuu med hår man har överallt) eftersom han måste vila?!

Det här är ingen ny diskussion mellan oss utan den har pågått ett bra tag, den poppar upp när jag lackar ur fullständigt....

Det blir ungefär samma diskussion som vi har när vi är ute och kör bil, Jag som är åkrädd till tusan på grund av en del krockar (som jag inte varit skyldig till eller har kört själv) ylar i högan sky var gång det ska sladdas och köras vårdslöst... Sambons åsikt är att jag ska lita på honom för han vet vad han gör eftersom han har kört så mycket banracing bla bla bla bla. Min åsikt är att han ska ta hänsyn till mig som är åkrädd och ta det lite lugnare istället....
Också en diskussion som aldrig kommer att ta slut.

Har alla såna diskussioner i ett förhållande?

2 kommentarer:

conny sa...

Era diskussioner verkar vara av den sorten som egentligen inte skulle behövas. Som jag sagt tidigare. Man ser vad som behöver göras i ett hem, för att det ska vara den trygga borg som man vill att det ska vara. Det hör ju till ett förhållande att man hjälps åt. Ett förhållande byggt på regler- och där man strikt delar upp uppgifterna- är dock ett dåligt förhållande. Ett förhållande byggt på kärlek och samarbete är ett fungerande sådant. Nu säger jag inget mer om det.(känns som jag lägger mig i).

När det gäller bilkörning, så har jag också kört på bana. Men det skulle inte falla mig in att hålla på och sladda, om nån i bilen tycker det är otrevligt. Det händer att jag tar bilen och sticker ut och "kör av mig" ibland. Men då gör jag det när jag är själv i bilen, eller har nån med som också är intresserad av motorsport, och där man inte stör annan trafik.

Madelene sa...

Mitt ex var också sådär när han körde. Jag blev skiträdd och försökte förklara det, men han slutade inte för det. rätt var det var hamnade vi i ett krondike och han fick whiplash, men det var inte hans fel tyckte han, han tänkte bara inte att det skulle vara så halt! (idioten som han är..) Kan säga också att det inte varade länge efter det, jag hade svårt att komma över att han riskerade mitt liv gång på gång samtidigt som han inte verkade bry sig om sitt i trafiken..