I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

lördag 20 november 2010

Dagen så här långt

Igår satt jag o vovven själva och mös i soffan, sambon landade i sängen 6 i morse!? Han hade kört med släp från stockholm och det hade tagit fyra (4) timmar!! Han var helt slut efter spelning och körning. Fast innan han gick o la sig smög han ut med vovven en sväng så att jag skulle slippa stressa ut (man är ju lika smidig som ett kassaskåp för ögonblicket) Vilken pärla han är .......ibland :-)
Sen stöp han i säng och sov till klockan 1 när jag väckte honom.
Ikväll skulle vi åkt till svåger o svägerska för att äta tacobuffé, lämpligt för mig? nääää inte just nu, så antingen var det att plocka med sig mat själv eller stanna hemma. Jag valde faktiskt stanna hemma så slapp jag svara på en massa frågor av min svärmor, hon har en tendens att alltid klampa i klaveret nämligen. Så jag har inte talat om för henne att jag har opererat mig, skulle tro att damen får reda på det ändå :-)
Svärmor ja ......hon är en historia för sig, en i grunden snäll dam men som sagt hon har en tendens att klampa i klaveret stup i kvarten. Nu sist fick jag ett meddelande från sambon att det stod en present till mig o väntade på köksbordet från henne. Jag kom hem och öppnade "paketet" en gräsligt ful temugg som det var en massa guldtior i, närmare bestämt femhundra kronor i guldtior.
När jag ringde henne i veckan för att tacka för presenten, kläcker hon av sig att "ja du får väl själv avgöra om du vill dela med sonen (min alltså) eller om du vill behålla allt själv?! Min halvdanna kommentar var att det löser vi nog ......
När jag frågade sambon om det  var meningen att jag o sonen skulle dela pengarna så såg han ut som ett levande frågetecken för till honom hade hon sagt att allt var till mig!?
Antagligen är det så att hon i samma sekund som jag ringde för att tacka kom på att sonen också fyllde år och kanske skullle haft något, så istället för att slänga ut mer pengar så gjorde hon en efterkonstruktion och lät mig avgöra om han skulle få något av henne. Det är sånt som kan göra mig rosenrasande på henne, jag kräver inte att hon ska ge honom någonting utan hon har alltid själv valt att ge honom presenter men nu sen han flyttade så var det inte lika intressant längre. Vilket jag iofs kan förstå men varför bete sig på det sättet då?
Jag har slutat att kommentera henne och det är väl en av anledningarna till att jag sällan eller aldrig upplyser henne om saker som jag inte tycker att hon har med att göra.
För jag vet att det kommer att bli kommentarer på min operation, höga och välljudande kommentarer också skulle jag tro som jag inte har lust att bemöta i en folksamling på 20 pers. Alltså är jag lite klen idag :-)

2 kommentarer:

Madelene sa...

Fy fasiken vad jag känner igen mig.. Jag förstår din avhållsamhet till henne FULLSTÄNDIGT!
(i mitt fall är det mn egen mor som alltid klampar i klaveret, och jag ger min sambo STOR eloge när han väl följer med för besök hos henne. Fast hon bara är så, hon menar inget illa, världens bästa mamma iaf)

=)

I min värld sa...

Det är väl som sagt inte några större fel på damen men hon tror hela tiden att åldern ger henne rätt att uttrycka sig hur hon vill och när hon vill samt bete sig som hon vill. Vilket jag inte accepterar och istället för att ställa till med liv så drar jag mig bara undan istället och låter bli att kommunicera med henne