I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

tisdag 23 november 2010

Tidigt ute?

Idag har jag varit synnerligen effektiv,
Jag gav mig själv dataförbud och si vad som hände:
  • Köksfönsterna är putsade
  • Julgardinerna upphängda (jag har rätt så neutrala julgardiner därför åkte de upp nu)
  • Alla fönster är adventspyntade med stjärnor/ljusstakar
  • Maten är förberedd till ikväll falukorv i ugn och potatismos
Nu sitter jag i soffan med datorn i knäet och slötittar på nån kanal och väntar på att sambon ska komma hem från Stockholm.
Alldeles strax ska jag försöka svinga benen ur soffan och ge hunden lite käk för att sen ta en väldigt snabb promenad i blåsten. Vi har halv eller hel storm här och ibland undrar jag om taket ska lyfta? Jag håller tummarna för att det håller ett tag till
God Afton!

4 kommentarer:

conny sa...

Ja, datorn kan bli något av en fälla, som det är svårt att slita sig från.

Här är det också halv storm (Karlskoga) Kallt ute, men mysigt att vara inne vid brasan när det tjuter i knutarna.

I min värld sa...

skulle önska att vi hade haft en brasa, det är min ständiga återkommande åsikt att vi ska ha en braskamin om strömmen går. Än har jag tyvärr inte blivit hörd men jag vill ha en braskamin ändå :-)

Cici sa...

Det du gjort i dag är vad jag tänkt göra i morgon. I alla fall leta reda på vintergardinerna och ljusstakarna. Även om jag själv är bortrest över första advent så är ju gubben hemma och han älskar advents- och julpynt. Men julpyntet vägrar jag ta fram förrän ett par dagar före jul.

Madelene sa...

Ja tnk, datorn är verkligen en sak som fångtar ens uppmärksamhet. Sätter man sig så är det kört! Hehe, iaf för mig. Har jag saker jag vill ha gjort, då måste jag göra det före, annars blir det uppskjutet.
=)