I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

lördag 13 november 2010

Om varför jag har haft tidsbrist

En lååång arbetsvecka på sju dagar som bl. annat har innefattat, 4 (fyra) event samtidigt. En galamiddag (nej jag var inte inbjuden mer än som vakt) Ett antal olika föreläsningar som jag har varit värd för , en föreläsning som jag var  tvungen att gå på, lite läkarbesök o annat krafs.
Bilder nedan:
Så här såg hallen ut när den var dukad till stor gala....



Sen blev det show....... och det här blev min syn på den


På torsdagen var det storevent och modeshow


som sagt så får man sällan se så mycket av showerna


Ikväll är det min första lediga kväll på hela veckan och då ska jag sitta här i min nya soffa och njuuuta av en kopp the


5 kommentarer:

Cici sa...

Vilka kalas ni har på det där stället. Är det ni som får duka eller är det cateringfirmor som sköter om det? Det verkar vara ett kul och omväxlande jobb i alla fall.

I min värld sa...

jodu här finns det kalas :-) Tack o lov att vi slipper bli inblandade i dukning och servering, vi hjälper möjligen till med att ta fram bord o liknande. Vi står endast till tjänst som värdar/dörrvakter och liknande :-) Mat o servering står Cafeét för som tur är.
Omväxlande är det iaf :-)

conny sa...

För att inte tala om disken efteråt! :-D

Nog får ni väl ha ett litet kalas i nån hörna för de anställda i alla fall!?

I min värld sa...

Conny: näe du här blir minsann inga kalas för de anställda i nån hörna, möjligen och då verkligen möjligen om kocken är på gott humör och det blir nåt över så kan vi få lite rester på en tallrik att smyga med på lagret efter att alla andra har ätit. Det innebär att vi i receptionen får slåss om en halv till en portion mat att smaka på :-)

conny sa...

Jag har varit med om liknande situationer på olika jobb jag haft. Man får hålla sig i bakgrunden och inte vara i vägen, när det kommer nån slipsgök på besök. En gång i tiden jobbade jag på en industri som tillverkade vevaxlar till bilar.
En dag skulle det komma en höjdare och inspektera anläggningen. Då fick jag order om att jag skulle skura ett trappräcke, i fall höjdaren möjligen skulle stödja sig med handen mot räcket när han gick nedför trappan.
Vi är så jämställda i Sverige!