I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

torsdag 25 november 2010

hmm

Jag hade vilda planer på att fortsätta i samma stil som häromdan och ta rum efter rum med adventspynt och putsa fönster osv.... (vi har närmare 25 fönster i huset så det krävs sin man eller kvinna) men av det blev det inget.
Igår dammsög jag och skurade toan sen gick luften ur mig totalt. Jag la mig på soffan och tvärslocknade! hmm
När jag ändå skurade toan passade jag på att slita ner duschdraperiet och tvätta det.
På kvällen kom sambon och 16år hem, lilldamen försvann in på toan och skulle duscha, efter en stund kom jag på att "helvete inget duschdraperi"
Tyvärr måste jag säga duschade damen glatt vidare utan att fundera och gissa om det var blött efteråt?
När jag snällt och vänligt påpekar att jag hoppades att hon hade torkat torrt på fönster o golv efter sig när hon nu var så smart o duschade utan draperi kom där nån fräsning till svar och så marscherade hon in på toan.... jag hörde toarullen gå i typ hundranittio knyck och tjoade att använd för jisse namn inte toapapper när du torkar!! Hur tänker du? Damen brast i gråt och låste in sig på toan i en kvart sen var det slut på den kvällsfriden.
Allt var ju givetvis mitt fel enligt sambon, jag tvättade ju duschdraperi när hon skulle duscha och hur skulle hon kunna veta att det inte funkar att duscha då, sen kunde väl inte hon veta hur man torkade upp vatten?
Jag tackade för mig och gick ut med hunden, kände bara att jag orkar inte ta denna diskussionen igen!

Herregud ungen är sexton år? Finns det inte någon hjärnkapacitet att tänka med? OM det brukar finnas draperi så funderar man kanske lite grand över att det inte finns kvar och frågar? Sist jag torkade vatten använde jag antingen en av de gamla handdukarna som skulle i tvätten eller en svabb....

Jag har inte pratat med sambon än ..........."mutter"

Sonen befinner sig förnärvarande på DreamHack ett otroligt stort LAN- tjosan hoppsan hejsan. Alltså himmelriket för alla spelsugna stollar i tonåren... (ja jag vet att det finns en del vuxna som också gillar det här)
Jag har förmanat honom via msn, sms och mobil om farorna av för mycket energidrycker, bristen på sömn och mat osv.... Nu hoppas jag bara att allt har gått in så han överlever veckan. På söndag är det återtåg till hemmets lugna vrå - dvs - pappas lugna vrå. Sen får vi väl se när sonen blir människa igen :-)

3 kommentarer:

Cici sa...

Du kanske ska anmäla 16år till den där serien som har börjat på tv, Bortskämd eller vad den heter. Dom ska säkert ha en fortsättning nästa säsong.

Det är bra att ha en hund att gå ut med vid sådana där tillfällen.

I min värld sa...

haha Cici det har jag redan funderat på. Både 19år och 16år skulle behöva anmälas dit. :-)

conny sa...

16 år...Ojoj. Det är en jobbig ålder. Speciellt för damer. Känslorna utanför, och allt man säger är fel. Som tur är blir de äldre. :)