I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

måndag 29 augusti 2011

Felia

Vi vaknade i går natt av ett himla oväsen, det åskade o blixtrade så det  stod härligt till. Fast mest blixtrade det... Rena rama fyrverkeriet, det var inte en blixt o en åskknall som vanligt. Det var minst 20 blixtar o en knall. Strömmen gick i hela byn och halva Västerås tydligen. Fjärrvärmen blev utslagen fast det värsta var att hela internet/tv och telefon blev utslaget.
Telefonen kom tillbaka fort som attan men resten? Vi har ju digitaltv och internet i samma kabel s a s....
När jag kom hem från jobbet igår så funkade fortfarande inte tv o internet. Jag muttrade svor hejvilt. Här hade jag planerat en skön tv-kväll med datorn i knät alldeles ensam då sambon var o repade med bandet.
Tji fick jag, det letades lite planlöst bland dvd-filmerna (sett alla) spelades lite spel på datorn offline (spelat alla) Letades efter böcker som var läsvärda (läst alla) försökte ringa vänner (ingen hemma eller upptagna)
Rastlösare människa än jag fick man nog leta efter, jag brukar aldrig ha problem med mitt eget sällskap men igår var det lögn i helvete att falla till ro.
Jag stängde t o m av Wi-Fi på mobilen o försökte surfa lite på den men herregud!! Texten är ju så liten, tro inte att det är mina ögon det är fel på, att man inte ser något och förstorar man den så kan man läsa typ tre ord i stöten. Jag som är snabbläsar blir tokig på sånt!
Men i morse var allt som vanligt igen ...........Tack o lov !!
Jag som har en ledig dag  och får göra vad jag vill (läs städa hela dan o köra till frissan och bli av med lite hår)

1 kommentar:

diana sa...

Ja jisses vad beroende man är av att vara uppkopplad eller roas av teven. Känner igen det där.