I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

onsdag 17 augusti 2011

En lång dag

Blev det igår.
Upp som en sol ner som en pannkaka eller nåt för min del.
Jobbet hela dan, från nio till halv sex och nej vi har inte alltid tråkigt på jobbet men sommartid är ingen hit för nåt museum skulle jag tro. Inte de museum som ligger i en mindre stad som inte har så mycket turister.
Fast nu börjar det bygga på med aktiviteter så hösten blir nog späckad och jag lär klaga över för mycket jobb :-) Aldrig är människan nöjd...
Men jobb hela dan som sagt och på kvällen skulle vi ha visning av huset. hinna städa lite o plocka undan det jag inte hann plocka undan på morgonen.
Vi hade fått en vattenskada i tvättstugan  (typiskt när man ska sälja) enligt besiktningsgubben som besiktigade huset inför försäljningen och på morgonen skulle det besiktigas......igen då för försäkringsbolagets del.
Jo jo upp som satan på morgonen städa lite innan han anlände och hinna med att duscha o fixa sig lite.
Inte hittade han någon vattenskada! (tackolov) Protokollet ska ändras .....igen. Mäklaren ska kontaktas för att meddela icke-fynden. Mäklaren vansinnig, vill att vi ska ha avdrag på priset för besiktningen då allt är fel, stämmer resten av protokollet? Cirkus, cirkus hela morgonen....
Under tiden jag höll på att fixa med detta så satt sambon på sjukan för ett återbesök för sin arm (den han bröt när han krockade med hojen förra året) ett förvisso planerat återbesök men armen är inte bra och gör mer o mer ont. Han äter värktabletter som andra äter vitaminer.
När han är klar så möts vi för en snabb info på  gatan mellan jobben s a s. Han meddelar att allt ligger ur led o läkaren undrar över om han överhuvudtaget kan röra handleden? Inte konstigt att han har varit gnällig på sin arm. I vilket fall som helst så ska han opereras igen, snarast, helst igår. Men med tanke om ortopeden så lär det väl inte ske förrän lagom tills vi ska flytta i oktober. Då ska de mecka bort lite plåt från handleden och skrapa lite här o fixa lite där för att se om hans smärtor kan minska.
Jag informerade om försäkringsbesiktningen och cirkusen med den. Sambon satt mållös.....
Jobba satan hela dan och hem igen för att fixa som sagt.
Svärmor poppar upp i dörren för att få skjuts till 19år som numera är 20år ...
Jäntan bjöd på kalas en tisdag kl 17.00 "hmm flicka lilla sa sambon vi jobbar till 17.30 så vi kommer när vi hinner + en visning som ska fixas". Sen undrade jäntan om vi/sambon hade sagt till farmor o resten av släkten på sambons sida? "Näää det är väl ditt kalas och då får väl du bjuda" tyckte sambon. Så dagen innan kalaset bjuder hon resten av släkten :-) Ja ja hon lär sig nog hon också en dag.... och nej ingen av släkten kunde komma mitt i veckan kl 17 mer än farmor.
Sambon hade planerat kanon han också, födelsedagspresent? Oooops, skulle jag fixa det? Hmm ja det är din dotter, inte min så det bestämde vi för ett tag sen..........Ooops.
In på Ikea i förbifarten, käka lite middag (är man GBP-opad kan man inte missa ett mål utan att bli dålig, inte jag iaf) Svärmor i släptåg (mycket kan man säga om tanten men snabb är hon inte) och allt tar en fruktansvärt lång tid, kö överallt.
Iväg på kalas utan inslagna presenter (jäntan är van sambon gör samma groda vartenda år) Äta lite kakor o tårta, prata skit ett par timmar. Hem igen dumpa svärmor, koka sig lite te och kollapsa i soffan i en halvtimme. Vakna av att te rinner på magen, svära lite, dricka upp resten och kollapsa i sängen.
Gonatt världen ....
En ny dag idag som jag hoppas blir lugnare... Visningen? Hm jo protokollet har nog skrämt iväg varenda ev. köpare, för inte en själ dök upp så mäklaren får jobba lite bättre på att annonsera skulle jag tro.
Håll tummarna för att minst en vill ha huset fort som fan.

Inga kommentarer: