I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

måndag 15 augusti 2011

Jahapp!!

Första arbetsdagen är över.... och det var lika tråkigt som jag mindes det *S*
Måndagar är pest på mitt jobb, museet är stängt, det "enda" vi ska göra är passa dörren o låsa/låsa upp för ev. besök till personalen, passa telefonen och fixa lite administrativt arbete. Det var den där biten med administrativt arbete som brast storligen, DET FINNS INGET ADMINISTRATIVT ARBETE NÄR DET INTE FINNS NÅGON VERKSAMHET!! Har alla hört det nu?
Vi är alltså summa summarum en personal som jobbar på måndagar i receptionen och där sitter vi/jag.
Det går inte att gå därifrån för dörr o telefon måste passas, internet o fejjan är mindre roligt efter en timme eller två¨när man inte kan skriva nåt eller på något sätt visa att man ligger på fejjan för då ser cheferna det osv... och ingen har man att prata med när man är ensam, övrig personal kan man byta ett par ord med då o då men de har ju (nog) ett arbete att sköta, de gör ju sånt som man inte kan göra när museet är öppet.
Sen kan man ju undra varför chefen är på fejjan men vi har en gilla -sida som gäller museet.

Första visningen av huset är över och en till blir det på tisdag kväll. Jisses vad trött jag är på att städa..... ett enda evinnerligt putsande o fejande har det varit och kommer att bli inför var visning.......... *pust*
Håll alla tummar o tår att vi får huset sålt i rappet och slipper bli ruinerade på kuppen.

4 kommentarer:

Cici sa...

Det där lät ju lite trist. Får du ha handarbete med dig, korsord, sudoku eller en bra bok?

I min värld sa...

Cici: Nääe du inget sånt privat får synas ... Men ibland har jag eget skrivjobb som jag har med mig om jag skriver på datorn är det ingen som ser vad jag skriver utan de ser ju bara att jag jobbar :-)

Paula sa...

Låter riktigt trist, och aldrig går väl tiden så sakta som vid sådana tillfällen!
Städa är inte heller speciellt kul, men det är dessto roligare när man är klar!
Ha en bra dag!

Herr Nilssons Fru sa...

Jaha, här ramlade jag in på en "för mig" ny blogg. Trevlig trevligt. Men, nja du verkar har haft de rätt långtråkigt på jobbet, de blir de ju när man är sysslolös då rör sig ju knappast tiden. Tack för titten.
Kramiz Anki