I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

onsdag 24 augusti 2011

Om när jag gav sambon stryk

I början av vår bekantskap skulle vi som alla andra nykära sova nära, nära (vi gör det iofs idag med men på ett annat sätt) Helst skulle vi vara så intrasslade som möjligt i varandra...
En natt drömde jag att det var någon som jagade mig och dom slet o drog i mig, det gjorde såååå ONT!
Jag sprang som en vettvilling för att komma därifrån men till sist vände jag mig om och slog förtvivlat efter dom för nu hade dom fått tag på min  vänstra axel och drog stenhårt i den.
Som sagt, jag vänder mig halvt om och laddar från knäna med högernäven och slår det värsta jag kan för att de ska släppa min axel och träffar sambon!! Rakt över kinden! Som tur är flyttade han sig precis lite så jag fick bara in en halvträff.
Han frågar lite halvt yrvaket "varför slåss du?"
Jag som är lika yrvaken muttrar lite "jag drömde" sen somnar jag om igen.

På morgonen kliver jag upp och ger mig iväg till jobbet, under dagen gick jag o grubblade, det var något som inte stämde, till sist ger jag upp och ringer hem till sambon.
"Slog jag dig inatt?"
"jotack jag har ett blåmärke som heter duga"
Ooops!

Jag hade tydligen träffat precis på en benkant även om det var en halvträff och att det var sambon som låg på min axel hade jag inte fattat i sömnen.

Numera sover vi nära men inte fullt så nära *vis av erfarenheten*

1 kommentar:

Cici sa...

Så det är så man ska göra om man är sur på personen i sängen intill, man skyller på att man hade en mardröm!

Du hade tur att han fortsatte att vara sambo efter den där händelsen. Det måste ha varit ett riktigt test.