I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

söndag 21 augusti 2011

Äntligen

Börjar det tunna ut lite i garaget. Idag har vi röjt o sorterat, kört till återbruket en vända och kastat.
Sambon är en hopplös hamster så det får gå bit för bit s a s.... Nästa vecka kör vi en sorteringsrunda ......igen och igen och igen...... Till sist är vi nog nere i hanterbar mängd :-)
Jodå han inser det själv men det bär honom emot att kasta sånt som är funktionsdugligt osv. Trots att jag påpekar att det är omodernt, vi har inte använt det på tio år eller mer, ingen vill ha det (inte ens vi) = osäljbart. Fast bit för bit tar vi oss igenom det, idag fick jag kasta två stycken resväskor som vi inte använt på gud vet hur många år ( vi har dessutom nya fina) "jamen barnen vill kanske ha?" "Nej barnen vill inte de skulle hellre dö än visa sig med dom väskorna" Det sista är mitt konstanta svar på hans "Jamen barnen....."

Fast jag fasar lite när vi kommer till alla skruvar o muttrar han har sparat, det måste jag erkänna så jag låter nog honom sortera där själv... (han har lådvis med skruvar, spik o muttrar som ska sorteras) Jeeeezzzeeeezz!!!

Just nu har lugnet lägrat sig, sambon är på rep med bandet och jag gjorde mig en latte och placerade ändan i soffan och därifrån tänker jag inte flytta mig förrän jag ska laga mat om sisådär 45 min.

2 kommentarer:

Gafflan sa...

Här rensas och slängs titt som tätt och snart ska vi ha en container igen. Blir tredje året i rad som hösten inleds med rensning de luxe. Så skönt!
Kram

Cici sa...

Vi har väl ungefär samma dilemma här i huset. På den tiden min man fortfarande jobbade var han ofta bortrest i veckan och då fanns en viss möjlighet att bli av med en del. Det är betydligt svårare i dag när han är pensionär och sällan borta.