I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

torsdag 30 juni 2011

Boooring

Vi  sambon har äntligen beslutat oss sig för att sälja huset och flytta till ett nytt (jodå vi har valt hus också) så nu åker alla pensionsplaner i sopan och vi lär få jobba tills vi är nittio eller nåt.
Vi satte oss ner och kollade vad vi måste göra här innan det går ut till försäljning, spika lister (som inte har funnits där på tio år eller nåt) spika dörrfoder, måla nåt tak, röja garage osv osv i all oändlighet.
Givetvis (finns det nåt annat alternativ?) så packade kylskåpet ihop o tackade för sig och  givetvis var det under midsommarhelgen. Igår kom äntligen reparatören och meddelade att "tja titta kunde han ju men reservdelar kunde ta tre veckor innan de kom"
När han såg min underbara argsinta min så ändrade han sig snabbt och lagade det provisoriskt samt lovade på heder o samvete att höra av sig idag med ett besked om hur fort vi kan få kylskåpet lagat ordentligt.
Tänk vad lite välvilja och trevliga miner kan ordna mycket!

I helgen blir det rock hela helgen Iron Maiden väntar på oss... Liseberg blir det en av kvällarna och en reunion med en klasskamrat/granne som liksom jag har utvandrat från skåne.
Det ska bli kul så nu håller vi tummarna för vackert väder hela helgen, jag förväntar mig givetvis att det inte bara är jag som håller tummarna utan alla andra också.

1 kommentar:

Cici sa...

Tummarna börjar anta en lila ton. Får man släppa lite på trycket nu? Hoppas att ni har en riktigt härlig helg!