I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

onsdag 15 juni 2011

Semester

Är vad jag vill ha, helst nu och resten av året.
Jag är trött, trött och ännu mer trött.
Just nu är det downperiod på jobbet, alltså är det inget kul att gå dit. Jag har väldigt snälla arbetskamrater men ibland kan den ena reta gallfeber på mig.
Jag fick i uppdrag att skriva ett dokument till sommarvikarier om vad det innebär att vara besöksservice/museivärd samt olika rutiner på arbetsplatsen, jag satt med dokumentet när jag hade 39 graders feber o förvarnade om att det är bara början.
Igår skulle jag göra färdigt resten och upptäcker då att min arbetskamrat har skrivit ett helt nytt, hon har plockat bitar från mitt och kopierat över till sitt samt lagt till lite.
Ok då fortsätter jag väl på hennes då var min tanke och gör klart sen tar jag o kopierar upp allt och fixar mappar till vikarierna så att dom har att läsa när dom kommer.
Chefen godkände det jag hade gjort så allt var fix o klart tills idag.
Döm om min förvåning när hon sätter sig med mapparna o börjar anteckna på det färdiga materialet? När jag frågade vad hon höll på med då skulle hon bara "sortera" upp det i olika grupper så det bler mer ordning? Urrsäkta men det är redan upplagt i grupper, jag har skrivit arbetsbeskrivningar förr fröken!

Jag bara kände att jag orkar inte hålla på att ifrågasätta o bråka om bagateller samtidigt som det retar mig till vansinne för hon  gör detta konsekvent, allt som vi andra gör ändrar hon på för att hon vill ha sin ordning och ingen annans ordning.
Egentligen tycker jag bra om henne men just detta kan driva mig till vansinne för det känns lite som att vi/jag inte gör ett tillräckligt bra jobb, trots att det var godkänt av vår chef.

Så jobbet är down av någon anledning så är det sällan eller aldrig så mycket besökare på ett museum när det är sommar?! Konstigt....
Träning är det enda som funkar bra men jag vill ha mer tid o ork.
Jag kom på att jag skulle nog passa väldigt bra som lyxhustru, skulle inte ha några som helst problem med att fylla min tid :-)

1 kommentar:

Cici sa...

Kanske något att ta upp då ni har arbetsplatsträffar, för det låter som början på något som kan bli väldigt infekterat.

Nackdelen med att vara lyxhustru är den dåliga inkomsten.