I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

söndag 19 juni 2011

Fikaträff

Igår hade vi en fikaträff på stan, vi (jag o tre andra) tillbringade en tre -fyra timmar på ett av stans fik och snattrade hejvilt.
Snattra är nog benämningen för det snattrades högt o lågt om både det ena och det andra, främst om GBP -operationer, dess följder och verkningar både positiva och negativa.
Många höga o glada garv blev det. Kan tänka mig att det var nog många som undrade vad det var för udda grupp av människor som satt där och snattrade och garvade, vi passade liksom inte ihop i ålder eller nånting.
Vi fyra som träffades (vi skulle varit fler men en del backade ur) där den yngsta var 21 och DJ på stans nattklubbar, en 27-åring och mammaledig, Jag på värdiga 49 och museivärd och den äldsta på 57 som var arbetslös. Vilken salig blandning vi var! Men roligt hade vi och det hördes, enda gången vi blev överröstade var nog när en av stans musikkårer marscherade förbi och hade konsert.
Nästa träff är bestämd till augusti- september och då får vi se om vi kan locka med oss fler :-)

Idag är det söndag och slapp-dag, redan när jag klev ur sängen kändes det slappt och slött. Det jag har gjort idag är att rensa ur garderoben ... igen  på det som är för stort. Två stora ICA-kassar blev det och sen får det väl bli en sväng till myrorna eller brödet och fiskarna då med kassarna om ingen anmäler sitt intresse för kassarna.

1 kommentar:

Cici sa...

Då blev det alltså en trevlig träff. Det där låter ungefär som när vi badtanter sitter runt fikabordet efter vattengympan. Man får skratta så att man har energi i flera dagar efteråt.