I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

lördag 4 juni 2011

Friden återställd

Igår storstädades det här, sambon gnällde muttrade hela dan: "medlet funkade inte" , "fel trasa" osv osv i all oändlighet. Till sist exploderade jag och hämtade ut varenda trasa o medel vi har i tvättstugan o slängde på bänken i köket där han stod/satt/klättrade för att torka köksluckor. Jag demonstrativ? Näää?

och ja det  tog hela dan för honom att torka våra köksluckor, under tiden städade jag resten av huset inkl lite lite körning av tvättmaskin..... Man kan säga att luckorna är ordentligt torkade nu.

Sambon brukar konstatera att jag aldrig tvättar eller servar min hoj, näää brukar jag svara den dan du städar, tvättar, lagar mat och röjer lika mycket som jag då ska jag tvätta o serva hojen. Då blänger han på mig och går.
 Fast det är klart innerst inne är han nog rätt nöjd över att jag inte gör det sen den gången han tvingade mig att komma ut och "spola av" hojen som han sa.... Jag tog trädgårdsslangen och spolade sen gick jag. Han blev oxtokig för han menade tvätta, "jamen säg det då" tyckte jag "säg inte spola då"
Fast det skulle jag förstå själv sa han .....

På kvällen grillade vi kyckling *mumma* drack vin och njöt av lugnet.

Idag blir det till att plåga sig i gymmet som straff för vinet o maten igår sen blir det jobb för hela slanten. Visst är det typiskt, var gång jag ska jobba helg blir det strålande solsken o kokvarmt.

19år var här äntligen igår för att städa ur sitt rum, efter många sura sms från sin pappa. Hon skulle inte ha med sig nånting, vi kunde slänga allt och hon blev jättesur när hon kom på att hon var tvungen att bära ner allt till bilen själv och följa med till återbruket för att slänga sin egen skit. För hon "hade ju inte tid". Det var någon fest som väntade på damen.
Nu är det bara nyckeln som tillbaka hit.....

Inga kommentarer: