I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

torsdag 16 juni 2011

Övertalad!!

Av mig själv. Hela morgonen har jag försökt att kämpa emot men till sist fick jag ge mig och dra på träningskläderna och ge mig iväg till gymmet.
Mitt dåliga samvete spökade för jag har inte varit där på tio (10) dagar! Ja ja jag vet att jag har sprungit/lunkat/gumlunkat istället men ibland krävs det lite ryckande i spakar (Nääää inte den spaken!!) och dragande i handtag för att få upp styrkan i musklerna iaf i mitt otroligt fina gäddhäng och min fina simring.

Nu sitter jag här o är färdigtränad med gott samvete och har lagt upp träningen för resten av veckan *hoppas*
idag: gym
fredag spåret
lördag gym
söndag spåret eller vila ... har inte bestämt mig riktigt där än.

Det är en sak jag måste göra varenda vecka för att få planering med jobb o annat att gå ihop. Sätta mig ner och kolla in jobbschemat annars kommer jag ALDRIG iväg o tränar utan hamnar i soffan/solstolen när jag är hemma.

Idag blir jag gräsänka, sambon är på party i Tokholmen med jobbet. Han kör bilen så inte blir det så mycket snurrparty men han har nog kul ändå tror jag och nästa vecka skulle jag vara chaufför åt honom då det var någon reunion på stan på en av pubarna.  Det är honom väl unt. Det enda han är utanför dörren är när han har gig på någon fest eller pub iofs är inte det fy skam och det är oftare än vad jag är ute :-)

Nu återstår det bara att hänga upp tvätten i maskin sen blir det jobb för hela slanten idag. När är det semester? Jag vill ha det nuuuuu

2 kommentarer:

Cici sa...

Det verkar bo en bestämd dam där hos dig som tvingar ut dig i spåret vare sig du vill eller inte.

Ju tidigare man har semester, desto fortare är den slut, så den som spar han har.

I min värld sa...

Hon är för gräslig Cici :-)