I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

onsdag 22 juni 2011

Fnissade glatt ........

När jag läste det här hos Sus och fick en flashback som hette duga.

I min gröna ungdom var det populärt med kjolar i t-shirt material o gummiband i midjan, man sydde själv i olika färger och jag hade givetvis ett antal sådana.
På den tiden hade jag inte körkort så transporter skedde med cykel till o från jobbet.
En vacker sommardag hade jag pimpat mig själv lite med hööööögklackade träskor (ja såna som är poppis nu också ) och en hemsydd vacker kjol med resår i midjan ett vackert linne som visade mer än vad jag hade visat idag.
På väg till jobbet för ett eftermiddagspass så det var lagom runt lunch o hela byn var o käkade ute eller handlade så kom jag i hundra knyck på cykeln, skulle stanna på Ica o handla lite käk till jobbet. Åkte så där lite lagom nochigt på trampan för att hoppa av i farten (allt för att impa på killarna som satt o käkade vid korvkiosken)
Jag hoppar av i farten som sagt o får då givetvis småspringa ett par steg för att få stopp (inte lätt i ett par högklackade) när jag trippar småspringer där känns något fel, jag tittar ner och ser att den ena klacken har fastnat i fållen på kjolen när jag hoppade av och hela härligheten gled så vackert ner längs med höfter och lår på mig. Den dagen var det många som fick se mina trosor och jag kan garantera att jag har aldrig fått upp en kjol så fort nångång och kommit in på Ica för att handla min yoghurt till jobbet.
Högmod går före fall eller nåt?

1 kommentar:

Cici sa...

Fadäsen gladde säkert många, du fick väl trösta dig med det.

Vida blusar och jackor kan också ställa till det då man cyklar. Jag skulle stanna och fastnade med jackan i sadeln och kom varken upp eller ner, och trodde ett ögonblick att jag skulle landa i Sörträsket. Som tur var gick det bra, med ett nödrop.