I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

tisdag 7 juni 2011

Nationaldagen

Firades först på gymmet, svettigt värre var det kan jag tala om.
Efter en dusch o lunch hemma (lunchen var en höjdare med stekt nypotatis, korv o ägg) så tog vi hojarna och drog iväg en sväng till bästa A ute på vischan.
A o jag har jobbat ihop, numera är hon panschis på grund av sin MS men hon håller igång hejvilt ändå och det är nog tack vare det som hon mår så bra som hon gör.
Det blev rabarberpaj o kaffe och en massa prat o skratt.
Sent omsider grenslade vi hojarna igen och drog iväg hemåt (ja ja vi tog en liten omväg hem)
Fast det var i varmaste laget för mig att köra, det ångade om stället när man stannade - inget kul alls.

Idag börjar veckan på en tisdag ......skönt och idag får jag ta hojen till jobbet för den ska in på besiktning för första gången sen jag köpte den. Så nu håller jag tummarna för att den går igenom och att det inte ska regna som dom har lovat i eftermiddag när jag ska köra hem.

3 kommentarer:

bokhyllan sa...

Låter som om du hade en fin dag!
Vi skulle också äta rabarberpaj igår.
Men glömde den i ugnen... Kolsvart ja, det var vad den blev.
Men skam den som ger sig. Jag svängde ihop en ananaspaj (rabarberna var slut) istället och hade full koll på ugnen heeeela tiden.
=)

Sommarhälsningar. Kram.

I min värld sa...

huuu för kolsvart rabarberpaj! Tur att du hade annat hemma så ni fick lite paj ändå :-)

Cici sa...

Jag svängde faktiskt också ihop en rabarberpaj här i söndags när äldresonens familj, som var på besök, fick besök och det plötsligt var tio personer till fikat. Rabarber har jag hur mycket som helst, och marsansåspulver och mjölk fanns också så det räckte.