I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

måndag 20 juni 2011

Ibland lurar man sig själv

eller så blir man lurad av sambon. Jag gjorde ju upp ett sånt vackert schema för träningen och vad blev det av det? Noll och inget,
fredagen blev en vilodag bara för att...
lördagen sprang jag för första gången över fyra km utan att stanna en enda gång om man bortser från de 25 m mellan två lyktstolpar där jag febrilt letade efter andan.
Söndag blev en vilodag i ordets riktiga bemärkelse, jag gjorde inte ett jota på hela dan mer än bytte lakan i sängen och körde ett par maskiner tvätt, resten av dan skrotade jag o sambon runt i mysbyxor och lyssnade på regnet, spelade spel på datorn, läste lite i en bok och slötittade på tv-n. En riktigt slö söndag med andra ord och alltihop var sambons fel, han vägrade åka till gymmet med mig utan lockade istället med en stor latte och sen var det kört....

Idag är det måndag och jag är ledig från jobbet så då tar jag nya tag! Så fort dom öppnar på gymmet är jag på väg dit.
Efter det ska det bli tandläkaren *avskyr* har fått nåt vajsing med ena tanden (givetvis en framtand) som hon måste titta på. Misstänker att det blir dyyyyyrt.

Att se framemot:
Midsommar på min jobbhelg :-) *gillar* = stängt på jobbet, jag slipper jobba.
Iron Maiden i Göteborg veckan därpå och en hel helg med sambon i Götet på hotell *gilllar mycket*

3 kommentarer:

bokhyllan sa...

Ibland är det skönt att bara gå omkring och "skrota."
:)
Kram.

Cici sa...

Jag tänkte på dig och din idoga träning i dag då jag var ute med hundarna, och fick för mig att jag skulle försöka springa/lunka en bit på skogsstigen. Att det inte blev så lång sträcka skyller jag på hundarna, för dom såg alldeles förskräckta ut och trodde nog att det var en skogbrand på gång! Man kan ju inte skrämma upp djuren.

I min värld sa...

Cici: Haha det är rätt man ska inte skrämma djuren fast jag lovar dom vänjer sig :-)
Ting o tankar: Visst är det skönt men sen poppar det dåliga samvetet upp :-/