I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

måndag 4 juli 2011

Helgen som var

Nu är jag hel igen, sonen har anlänt efter nära två timmars försening till Göteborg.
Han ska tillbringa en hel månad med mamsen, eftersom han inte fick något sommarjobb så blir det till att jobba hemma, här ska målas, rensas rabatter, röjas och pula lite med mammas bil.
Jodå han får betalt också iaf för en del :-)

Annars var helgen kanon, vi hade tur med vädret, Iron Maiden var sketabra som en göteborgare uttryckte det :-)
Vi njöt i stora drag av hela konserten och av Göteborg för den delen.
Fredagen var det konsert, lördagen tillbringades på stan. Sambon "lurade" upp mig i Göteborgshjulet *huuuu* men jag överlevde. Vi åkte  Paddan och gick på sightseeing lite överallt och avslutade kvällen på Liseberg (jodå jag åkte en hel del bergodalbana också )

Denna helgen var också lite highschool-reunion för mig. På lördagen stämde vi träff med en barndomsvän/klasskamrat till mig. Hon precis som jag har emigrerat från vårt kära skåneland.
Stackars sambon fick sitta o lyssna när vi pladdrade barndomsminnen på terassen till Göteborgs operahus. De hade en väldigt god latte där förresten, den kan rekommenderas.

Söndagen blev två timmar försenad tack var SJ (som vanligt) men efter ilastning av son och en kompis till honom så kom vi iväg.
Som en glad överraskning till sambon hade jag stämt träff med (ännu) en gammal kompis som bjöd på kaffe o glass. Hon och jag har tillbringat många timmar ihop i vår ungdom, mycket party roligt har det blivit.
Nu har vi iaf bestämt att vi ska träffas i sommar, de kör mc precis som vi och ska ta en tur hit i sommar.

Efter den här minisemestern har jag bara? en ?  önskan, kan dessa två veckor fram till semestern gå fort?
Det här gav lite mersmak är jag rädd och jag vet inte riktigt hur jag ska stå ut på jobbet i två veckor till......

En liten smakbit från konserten .... Iron Maiden

1 kommentar:

Cici sa...

Det där lät som en toppenhelg och du hann ju med en hel del. Jag är inte så bekannt med Iron Maiden men ska lyssna på det du lagt in. Modiga tjej som vågade sig på både göteborgshjulet och berg-och-dalbana! Bra att få hem en hjälpande hand när det finns mycket jobb som väntar. Det är nog roligare för sonen att ha något att göra i stället för att bara gå och dra.