I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

lördag 16 juli 2011

Sista jobbhelgen

Tjoohoo!! Nu är det nedräkning som gäller, två arbetspass kvar, fem timmar i dag och lika många i morgon. Det är fördelen med att jobba på museum, arbetspassen är inte så långa på helgerna :-)
Då ska man räkna med att vi har öppet fyra av dom fem timmarna och vi har en halvtimme förberedelse/avslutning på dagen. Fast är man smart vilket jag givetvis är så förbereder man en avslutning ( vitsigt värre blev det nu) så man kan gå så fort Securitas kommer och dom brukar vara snabba på helgerna så tio minuter efter stängning brukar jag vara iväg ....
Förhoppningsvis har jag lyckats locka en av mina kompisar att komma ner o fika med mig och då kan en timme fördrivas, för inte har vi många besökare så här sommartid.....Mycket hänger ju på vädret.

Nästa vecka ska här målas o fejas hemma, jag har helt på eget bevåg bestämt att nu ska det röjas i alla vinklar o vrår som man inte röjer i till vardags. Det ska målas o putsas. Vi ska sälja huset så nu gäller det att få allt i ordning för visningen.
Dessutom ska jag passa på att slänga en hel del, sälja en del annat. Det ska bokas plats på loppis för att sälja undan sånt som bara ligger, Dukar, porslin, en del spel och en hel del böcker. Vi har många dubletter av böcker eftersom vi slog ihop två hem en gång i tiden.
Ja vi har "köpt" nytt hus som är hälften så stort .... eller rättare sagt vi har betalt en handpenning på det. Jag ska försöka få till bilder på det eller en länk så småningom. Ett helt nytt hus, passivhus som det så vackert heter, fem rum o kök, kamin. Parhus med en pytteträdgård (sköööönt)

Duschen nästa så jag ser hyfsad ut när besökarna väller in genom dörren :-)

2 kommentarer:

Cici sa...

Grattis till nya husköpet! Ligger det i närheten där ni bor nu eller flyttar ni lågt bort?

Det är spännande att byta bostad, men ack så jobbigt. Nu för tiden flyttar vi mest åt våra barn, det räcker så.

I min värld sa...

Cici: Det ligger i samma stad fast närmre stan s a s.
Misstänker att det kommer att bli jobbigt här med ....rensa, kasta, sortera.... puuuuuh